zondag 13 januari 2013

Tomatensoepje van thuisafgehaald

Vrijdag haalde ik voor het eerst een maaltijd op via thuisafgehaald. Het was een heerlijk tomatensoepje dat ik slechts 2 straten verderop kon ophalen. En het voldeed aan bijna al mijn "eisen" vegetarisch, geen pakjes en zakjes, dichtbij en betaalbaar (€1.25 p.p.). Helaas was het niet biologisch (voor zover ik weet) maar ja, dat is dan ook wel weer een te groot eisenpakket.

Ik had een leuk gesprek met de kok over maaltijden aanbieden, zelf koken en experimenteren. Ik zelf wil ook graag nog een keer maaltijden aanbieden, maar op dit moment heb ik nog te weinig zelfvertrouwen in mijn kookkunsten. Manlief vindt alles lekker, dus daar heb ik ook niks aan.

Misschien dat ik het er van het voorjaar/zomer eens op waag, misschien een receptje met producten uit eigen moestuin? Ik denk er nog even over....


Het soepje was lekker en de porties precies goed. Jammer dat er nu pas een beetje koks hier in de buurt komen. Ik had dit goed kunnen gebruiken in de periode toen ik zwanger was (en ZOoo moe) en de drukke tijd na de geboorte en steeds in het ziekenhuis. Toen hebben we echt zo slecht gegeten....

Nu heb ik zelf (over het algemeen) genoeg tijd om een gezonde maaltijd op tafel te zetten en doe ik het vooral voor de leuk. Het is leuk om zo wat contacten te krijgen en te proeven van anderen. Het voelt net een beetje als uit eten gaan, maar dan gewoon lekker thuis!

7 opmerkingen:

  1. Thuisafgehaald is hier ook steeds meer een succes, ik krijg steeds meer klanten en het is altijd leuk. Mensen zijn blij en verrast.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Trouwens, je hoeft echt geen sterrenkok te zijn. Mensen die afhaleen verwachten ( naar mijn ervaring)een gewone maaltijd, als ze restauranteten willen gaan ze daar wel naartoe.
    Ga gewoon eens na wat je normaal kookt en zet die gerechten eens "op aanvraag" op thuisafgehaald. Wedden dat het werkt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier in de buurt helaas nog maar 1 afhaler. Maar wel de handel een beetje een riesel gegeven door het volstrekt illegaal te doen met mensen die je kent :)

      Verwijderen
  3. Ik ga het dit jaar ook doen. Er zit hier bijna niks in de buurt, dus enige promotie is wel vereist. Maar het lijkt me heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig,Ik had er nog nooit vaan gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hè, nooit van gehoord. 'k Ga gelijk eens kijken of hier in de buurt ook zoiets is....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je soep zo lekker was! Ik zou zelf zeker geen ' restaurantkwaliteit' verwachten, wel dat er vers en met liefde wordt gekookt. Dus, gewoon doen!

    BeantwoordenVerwijderen