zondag 2 juni 2013

Proefkamperen of creperen?

Volgend weekend gaan we kamperen met vrienden. Zij hebben een zoontje van dezelfde leeftijd als ons zoontje (tenminste we waren gelijk uitgerekend alleen die van ons werd 2 maanden eerder gehaald). We kwamen op het idee toen we het over vakantie hadden. Zij hadden net een grotere tent via MP gekocht om van de zomer te gaan kamperen. Ik vertelde dat wij daar ook over hadden nagedacht, maar dat we ons afvroegen of dat wel zou gaan met zoontje.

We hebben een heel assortiment aan tenten liggen op zolder. Vóór zoontje kwam gingen we vaak kamperen en waren we ook op festivals te vinden. Zo hebben we een klein 2-persoonstrekkerstentje, een 4-persoons iglo festivaltentje en een grote 3-persoonstent, met grote voortent voor de langere niet-trekvakanties.

Vandaag gingen we de iglotent en de grote 3-persoonstent maar eens opzetten in de tuin, om te zien of ze groot genoeg zijn. In mijn herinnering was bij de 3-persoonstent ook nog een stok gebroken, dus als we die mee willen nemen, moet die eerst gemaakt worden.

We begonnen met de iglo tent, maar al snel bleek die wel erg klein, vraag me überhaupt af hoe er 4-personen in zouden moeten passen, misschien alleen als je stapelt. Vervolgens de 3-persoonstent, dat is een behoorlijk grote tent, maar inderdaad 2 kapotte stokken. 1 stok hadden we al de vorige keer gemaakt met duct tape, en van de andere stok verving ik het kapotte stuk, want er was nog een reserve stuk. Het werd wel een beetje een provisorische reparatie, want ik had zoiets nog niet eerder gedaan. Maar voor een weekendje moet deze reparatie het wel houden.

Toen de tent stond bleek het campingbedje er prima in te passen en kon er nog een persoon naast. Manlief opperde dat hij wel in de voortent wilde slapen. Nou hij liever dan ik, daar zit geen gaas in en ik word altijd lek geprikt door de muggen. Maar volgens hem zijn er nog geen muggen. Oké prima, is het voor aankomend weekend opgelost. Mocht het kamperen echt goed bevallen, dan gaan we alsnog een andere grotere tent aanschaffen, maar voor nu is dit prima.
Close this window
De tent die we meenemen

Nu nog hopen op goed weer! En dat zoontje dan niet meer ziek is, want dat is hij dit weekend wel, en volgens mij is het met een ziek kind in een tent toch al snel creperen.

6 opmerkingen:

  1. veel kampeerplezier!
    Wij hadden dit weekend camping in de tuin. Het plezier van buiten eten en zo, maar voor de rest het gemak van lekker binnen.
    En voor de komende week voorspellen ze in ieder geval prima kampeer weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een campingbedje is heel erg kou gevoelig omdat er ruimte onder zit. Je kunt beter kijken naar een dery.an trav.l co.t. Dit is veel warmer en neemt veel minder ruimte in als een gewoon camping bedje. Mijn dochter heeft tot haar vierde in de grote variant geslapen.

    Anders moet je de ruimte onder het bedje helemaal opvullen. Wij deden dit met de stoelkussens. Uit de tuinstoelen.
    Kou komt van onder, niet van boven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt voor de tip, ik had deze vorig jaar wel eens gezien, maar nog niet in verdiept. Is ook wel lekker om hem daarin buiten te laten slapen 's middags in de zomer. Eens kijken wat er op MP wordt aangeboden hierin.

      Verwijderen
    2. En koop een regenbroek voor hem als je die nog niet hebt. Kruipt veel beter door vochtig gras.

      Verwijderen
  3. Veel kampeerplezier! Ik ben erg benieuwd hoe het jullie gaat bevallen, wij gaan voor van de zomer toch nog voor een huisje of zoiets. We zijn ook niet echt heel erg ervaren kampeerders...
    Helaas sloeg ik hier net de eerste mug dood, ik hoop dat ze niet bij jullie op de camping zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee de muggen zijn er nog niet. Het wordt lekker weer. Ik vul de ruimte onder het campingbedje ook in, met in ons geval lege tent zakken en dergelijke. Daarnaast stop ik in het campingbedje een extra wollen deken en Zoontje slaapt in een hele goede slaapzak van Nomad. Wij hebben vorig jaar deze http://www.vrijbuiter.nl/tenten/tunneltenten/vrijbuiter-outdoor-niagara/ tent gekocht. Die staat binnen twintig minuten. We hebben voor langere vakanties en op momenten dat je ergens blijft staan deze https://www.google.nl/search?hl=nl&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1280&bih=655&q=esvo+6+persoons+tent&oq=esvo+6+persoon&gs_l=img.1.0.0i24.37359.39880.1.40861.10.2.0.8.8.0.150.208.1j1.2.0...0.0...1ac.1.15.img.u5SFopUa7eA#facrc=_&imgrc=HAKZ-DmD6t5XpM%3A%3Bh5AFhQAPCpCJiM%3Bhttp%253A%252F%252Fi.marktplaats.com%252F00%252Fs%252FMzAwWDUwMg%253D%253D%252F%2524T2eC16VHJGwFFY-SmV%29bBRdst%28t0Dg~~60_84.JPG%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.marktplaats.nl%252Fa%252Fcaravans-en-kamperen%252Fkamperen-tenten%252Fm669937021-pyramidetent-esvo-4-6-persoons.html%3B498%3B297. Die is echt super en kan ik je aanraden omdat hij warm en comfortabel is. Hij is alleen zwaar en groot om te vervoeren. De eerste tent is een kleintje en kun je makkelijk vervoeren. Ik houd vna kamperen!

    BeantwoordenVerwijderen