donderdag 20 juni 2013

Eindelijk een biobezorger aan huis met fruittas

Gisteren zat er een leuk mailtje in mijn mailbox van de tuinderij waar we ons biologisch groentepakket afnemen. Ze gaan een samenwerking aan met BeterBio en je kan je nu al aanmelden als klant als je in de regio Arnhem-Nijmegen woont. Als er genoeg aanmeldingen komen gaan ze per 30 september van start.

Ik was gelijk helemaal enthousiast, daar zit ik al tijden op te wachten een biobezorger aan huis waar je ook versproducten kan bestellen. Nu kan ik dus overstappen en dan mijn groentepakket voortaan daar afnemen. Scheelt me een ritje naar het afhaalpunt. Maar belangrijker dan kan ik er ook een fruittetas bijnemen of gewoon producten los bestellen. Ik ga nog even kijken/proberen wat ik ga doen. Je moet dan wel voor minimaal 25 euro bestellen. Een basispakket groente- en fruit waarmee je 3-4 dagen doet kost € 14,75 dus dan zou ik nog voor 10 euro aan andere producten bij moeten bestellen. Ben héél benieuwd hoe mij dit gaat bevallen. Zou bijna willen dat het al 30 september was, maar dan is ook de zomer voorbij....

Ik merk nu wel met het groentepakket en de oogst uit eigen tuin, dat het eigenlijk net iets te veel is. En dan heb ik nu nog niet eens zoveel kunnen oogsten. Ik kan me pakket wel voor een paar weken stopzetten, maar dan heb ik weer te weinig. Dus ik vries nu soms wat in. Maar straks kan ik er ook voor kiezen groente los te bestellen, dan hoef ik nooit meer vieze spruiten te eten. Of ik kan zo nu en dan een weekje overslaan met het pakket afnemen als dat mogelijk is. Nu kan dat wel, maar ze hebben het liever niet, dus doe ik het eigenlijk nooit.

In gedachte heb ik mijn mandje al gevuld. Waar een mens al niet blij van kan worden.



8 opmerkingen:

  1. wat een geweldig blogje heb je meis, inspirerend, succes met je biobezorgert, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd welke tas je nu hebt? , ik heb me ook aangemeld bij beterbio.
    Laten er gauw voldoende aanmeldingen komen , dan beginnen ze eerder heb ik begrepen.

    Siny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nu de groentetas van Tuinderij de Stroom in Hemmen: http://www.degroenekring.nl/stroom/pages.php?page=9

      Ja, hoop ook dat er snel meer aanmeldingen komen, heb het bericht ook gedeeld op FB, hoe meer mensen het weten, des te meer aanmeldingen!

      Verwijderen
  3. Helaas is er hier niet die mogelijkheid. Maar ik bestel bij o.din en dan eigen keus groente en fruit. Met wat houdbare artikelen en zuivel kom ik aan het bezorgkosten vrije bedrag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk, daar zou ik ook blij van worden!

    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/06/20/tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar je kan ook eens in de twee weken bestellen doe ik ook. Ik heb een enorme keus ben er zo blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor de tip. Ik heb me ook aangemeld.

    Edith

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaaa, eindelijk een bio bezorger in onze regio! Bedankt voor de tip, ik heb me gelijk aangemeld.

    BeantwoordenVerwijderen