woensdag 26 juni 2013

Een cadeau voor een lief klein meisje

Soms koop je iets vooruit voor iemands verjaardag, gewoon omdat je het tegenkomt. De kunst is dan wel om te herinneren dat je al iets hebt als die persoon jarig is. Soms koop je iets wat nog niet helemaal af is, waar nog iets bij moet of nog iets mee gedaan moet worden. Soms koop je iets waar je nog niet echt een idee mee hebt, maar denkt er wel iets mee te kunnen. Soms valt alles dan ineens op zijn plek door een opmerking van iemand en maakt je in een paar minuten een prachtig cadeau (al zeg ik het zelf) voor slechts € 1,35.



Hoe dit project tot stand kwam:
Op 3 mei, schreef ik dit blogje over een zakje met AH mini's dat ik bij de kringloop vond voor 50 cent en cadeau wilde geven aan mijn nichtje.
Op 5 juni, schreef ik dit blogje waarin ik vertelde bij de kringloop een leuke houten etagère gekocht te hebben voor 85 cent.
Op 7 juni kreeg ik op bovenstaande blogje een reactie van "Je geld of je leven" dat die houten etagère ook leuk is om cadeau te doen aan kleine meisjes. En toen viel het kwartje. Nichtje is bijna jarig, ik heb die ah mini's nog die ik op de etagère kan zetten en dan leuk inpakken.

En zo kwam het dat ik aan de slag ging met cellofaan, mijn bak met strikjes en versiersels erbij pakte en dit het resultaat werd. Die bloem is eigenlijk een haarspeldje, dus nog een leuk cadeautje erbij voor in haar haar.

Dit cadeau is gewoon een extraatje. Ze krijgt ook nog wel een ander cadeau van ons hoor. Maar eigenlijk vind ik dit cadeau al zo leuk, dat het niet eens persé had gehoeven. Dus cadeautjes hoeven helemaal niet duur te zijn.

Het cadeau viel overigens in de smaak. En paste mooi bij het keukentje dat ze kreeg.

7 opmerkingen:

  1. Dat is wel een hele leuke en voordelige verrassing geworden! Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. volgens mij moeten we af van de veronderstelling dat je aan cadeaus per se een bepaald bedrag moeten kosten, toen mijn dochter een bepaalde leeftijd kreeg hebben we afgesproken dat we met verjaardagen geen cadeau's meer geven, wat we wel doen is dat als we op een rommelmarkt of in een kringloop iets vinden waarvan we weten dat we er iemand blij mee maken en dat niet meer dan 5 euro kost ,we dat cadeau geven ,zomaar spontaan zonder bepaalde reden of aanleiding. ook gaf ik mijn neefje die erg verwend is met speelgoed eens een 2e hands rugbybal van een soort foam, hij was toen pas 3 , en ondanks het vele andere ,veel duurdere speelgoed dat hij die dag kreeg, liet hij aan iedereen die op visite kwam alleen die bal zien als ze vroegen wat hij allemaal gekregen had voor zijn verjaardag, want dat was zijn mooiste cadeau vond hij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat denk ik ook, maar ik voel me toch wel bezwaard om met een heel leuk, maar goedkoop cadeau aan te komen. Soms doe ik het wel als je niet ziet dat het goedkoper is.

      Verwijderen