vrijdag 31 mei 2013

Een fietstochtje

Soms moet je het nodige met het aangename combineren. Zo lag hier al een tijd een zak wegwerpluiers te stinken in de schuur. Voor 's nachts gebruiken we wel wegwerp en die leveren we apart bij de gemeentewerf in voor recycling. Maar ja, dan moet je het wel wegbrengen natuurlijk. Manlief heeft doordeweeks de auto mee naar het werk en op zaterdag ik de gemeentewerf maar 2 uurtjes open in de middag. Dus vandaag maar met zoontje met de fietskar gegaan. Zo'n zak past precies achterin de kar en als ik hard genoeg fiets gaat de geur van ons weg....

Maar daar bleef ons fietstochtje niet bij. Ik wilde al langere tijd wat tochtjes maken over de minder bekende paden. En omdat ik iemand van de weggeefhoek op fb kattenspeeltjes had beloofd, kon ik die route nu mooi eens uitproberen. Het was een leuke route. Onderweg kocht ik een pondje kersen bij een boomgaard en we kwamen langs tal van mooie plekjes en leuke speeltuintjes. Een route die we zeker nog vaker gaan fietsen dus. Nadat we de kattenspeeltjes hadden afgegeven gingen we naar de kinderboerderij die tegenover haar huis is. Zoontje vond het geweldig, het liefst wilde hij naar de konijntjes en kippen toe kruipen, maar dat vond ik niet zo'n goed idee. Hij mag van mij rustig in het gras kruipen, maar niet als het er vol ligt met konijnenkeutels en kippenstront. Dus dan maar naar de speeltoestellen iets verderop, ook prima.

Het was een hele leuke ochtend. Zoontje viel op de terugweg lekker in slaap in de kar. Het tochtje bedroeg in totaal zo'n 15 kilometer, dus heb ik ook lekker aan mijn conditie gewerkt, want met zo'n kar fietsen is toch wel zwaarder.Was wel blij dat we 's ochtends zijn gegaan, want 's middags stond er behoorlijke wind.

Nog even wat kiekjes dan

Oh, wat lijkt hij hier al groot!

Hij wil naar dat konijntje toe...

Schommelen is ook best leuk

Hangjongere....

3 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke ochtend hebben jullie gehad. Je zoon wordt idd al groot, mooie foto's. Ik moet erg lachen om de tekst bij de laatste foto ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geniet hij! En jij ook natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, hangjongere.... ;-)
    Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen