zaterdag 29 juni 2013

Kringloop-uitje en winnaars give-away

Voor ons is naar de kringloop gaan, net een uitje. Heerlijk om op je gemak rond te kijken. Het is altijd een verrassing wat er is te zien. Ik probeer niet al te vaak te gaan, want bijna altijd kom ik toch ook wel met iets thuis. Voor de portemonnee is dat over het algemeen niet zo erg, want het kost toch vrijwel niets. Maar het is niet zo goed voor mijn doel om het huis lekker leeg te krijgen.

Vandaag brachten we 3 tassen vol kleding naar de kringloop. We hadden laatst de kledingkast opgeruimd en er was toch wel weer veel dat weg mag. Natuurlijk liepen we ook even zelf de kringloop in. Ik ben nog op zoek naar een kastje, dat op de plek kan staan waar nu nog de box staat. Daar wil ik dan het speelgoed van zoontje in opbergen en verder leuk pimpen. Maar helaas hadden ze niks geschiktst, er stonden sowieso niet zo veel kleine kastjes. Dus nog maar eens op MP neuzen daarvoor of bij mijn ouders.

Wel zagen we héél veel leuke dingen voor kleine prijsjes die met ons mee naar huis mochten. Manlief schrok van wat we moesten betalen aan de kassa, maar dan wel in positieve zin. Hij kon zijn oren niet geloven dat we zoveel zooi hadden gekocht voor slechts € 9,90.


Dit kochten we allemaal:
- Grote opblaasbare pop 40 cent. Voor in bad of bij het zwemmen.
- Setje bezem en veger, best degelijk spul 50 cent. Leuk zodra zoontje kan lopen, kan hij mama helpen
- Floddertje bordspel, vanaf 4 jaar, dus nog even geduld 50 cent
- Dick Bruna Memory, vanaf 3 jaar 50 cent
- Viltenmandje met bloemetje, om cadeau te geven: 40 cent
- Melkopschuimer, past prima bij de Cafetière die ik laats kocht: 90 cent
- Little people boerderij onderdeel 30 cent
- Little people pretpark onderdeel 30 cent (die poppetjes hadden we al)
De Little people is dan wel niet compleet, maar we hebben al veel van Little people, dus is leuk voor erbij en voor mij weer een uitdaging om de rest ergens te vinden in de kringloop/rommelmarkt om de sets completer te maken.

- Mok "voor de liefste papa" voor de vader van manlief als verjaardagscadeautje. Doen we dan wat lekkers in ofzo 10 cent.
- Jip en Janneke kwartet 30 cent
- spel kleurentorentjes 20 cent (mist wel een torentje, maar ach..)
- spel spektrum 30 cent
- spel giga goochem race 25 cent. Is nog helemaal in verpakking, dus ook geschikt al cadeau
- boek spelletjes uit de wereld (voor inspiratie) 50 cent
- boek met computercartoons, om cadeau te geven 50 cent
- doos met verf, stiften, wasco en potloden. Nog redelijk in tact. 50 cent. Ik wilde al wasco kopen voor zoontje om te proberen of hij het al leuk vindt om een beetje te tekenen. Nu kan hij zich dus flink uitleven, want niet erg als hij gelijk alles breekt en kapot maakt.
- spel Greenworld 50 cent
- set van metalen vormpjes. Weet nog niet precies wat ik hiermee ga doen, maar voor 10 cent kon ik het niet laten liggen. Misschien voor mijn bakpraktijken, ze zijn denk ik iets te scherp als speelgoed.

Oh en dan vergat ik nog 2 dingen op de foto te zetten:
- wekkerradio voor € 2,50. Manlief zijn wekkerradio was nu al een tijdje kapot en gebruikte nu zijn mobiele telefoon, maar die was daardoor weer snel leeg, ook een oudje. Eigenlijk wilde ik met zijn wekkerradio naar het repaircafe, maar zo hebben we er ook weer één. Misschien dat ik met de oude alsnog naar het repaircafe ga.


- En een leuke grote houten puzzel voor 85 cent


genoeg wasco om lekker mee te knoeien
Nu een complete set. Even aankijken of het bevalt,
anders gaat het weer naar de rommelmarkt voor november

En dan nog de winnaars voor de bonnen voor Good Energy drankjes. Omdat ik nog wat bonnen overhad van manlief zijn werk, ga ik 4x 2 bonnen verloten. Er waren 7 mensen die graag de bonnen wilden hebben, maar kan helaas maar 4 mensen blij maken. De gelukkigen zijn: Happy homework, Jantine Schimmel, Miljoenenjager en Adelheid. Willen jullie je adresgegevens mailen naar: sjoukebespaarder@gmail.com ? Dan zorg ik dat de bonnen z.s.m. jullie kan op komen.

5 opmerkingen:

  1. fijn altijd dat kringlopen.
    Ik deed vandaag ook even een rondje. Ik zocht een rekje voor m'n kettingen maar dat vond ik natuurlijk niet.
    Ik vond wel een grote vlaaischaal, nou ja een groot onderbord uit de magnetron, maar ook groot genoeg als vlaai schaal. Een dick bruna lotto voor de Kleine Man, een scrable spel, met de letters wil ik wat maken, en een spel met dobbelstenen, zowel letters als cijfers, leuk voor Meis. En dat alles kostte me dan toch weer 5 euro.
    fijn weekend, en veel plezier van al je kringloop schatten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn echt hele kleine prijsjes. Dan is het hier gewoon duur te noemen, plus ik heb vaak het idee dat he goede spul er bij de sortering wordt uitgehaald door personeel. Ik ga in mijn eigen stad niet merr, wel nog in omliggende dorpen, daar vind je nog eens iets aparts. Goed geshopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd leuk, die kringloopprijsjes!
    Wat leuk dat ik je give-away gewonnen heb. Ik mail je mijn adresgegevens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn erg kleine prijsjes bij die kringloop!! Degenen hier in de buurt zijn helaas toch echt duurder...
    Je hebt goed "gescoord" , zoontje zal er fantastisch mee kunnen spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo ik weet niet waar je woont maar hier in de Randstad hanteren ze toch heeeel andere prijzen bij de kringloop. Geniet er maar van dat de prijzen bij jullie nog zo laag zijn want dat is echt bijzonder. :-)

    BeantwoordenVerwijderen