vrijdag 28 juni 2013

Wortelloofsoepje

Gisteren oogstte ik mijn wortels. Toen het nog van die sprietjes waren en de kat daar ging ploegen, verplaatstte ik ze naar de bak bij de paprika's. Maar die bak was niet geheel gevuld met losse grond, bedacht ik later, halverwege zat nog een mengsel van kiezels en oude grond die ik had gebruikt om de bak op te vullen, want er stonden in eerste instantie toch alleen paprikaplantjes in.

Maar het resulteerde dus in problemen bij de wortels, want die konden niet vrij naar beneden groeien. Ach ze smaakten er niet minder lekker om, waren alleen wat kleiner. Maar het loof zag er prachtig uit en omdat ik gelezen had dat je dat ook kon eten ging ik maar eens googlen voor de mogelijkheden.

De oogst
Ik kwam diverse receptjes tegen, maar dit soepje werd het. Makkelijk te maken en zonde om het loof weg te gooien toch?

Wortelloofsoep
Het ziet er op de foto misschien niet zo lekker uit, maar dat was het zeker wel. Lekker kruidig van smaak. Er is nog genoeg over voor een kopje soep morgen bij de lunch. Mmm, eten uit eigen tuin is toch wel dubbel genieten!

Inmiddels is er twee weken geleden weer wortel gezaaid, nu afgeschermd met een net tegen de kat, ben benieuwd of daar wat mooiere worteltjes uit zullen komen.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb gister voor de 2e keer wortelen gezaaid, bij de 1e poging is uiteindelijk maar 25% opgekomen. Dus weer afwachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor het recept,dit wist ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb wortelloof een keer geroerbakt en vond het niet te eten, blijkbaar had jij een beter recept. :-)

    BeantwoordenVerwijderen