donderdag 13 juni 2013

Ik duik de koffer in!

Vandaag dook in de koffer in, een hele grote rode die gevuld is met kleding. Toen ik een jaartje geleden de kledingkast opruimde was er een hele berg kleding die te klein was. Ik zat in dubio of ik alles weg zou doen, of bewaren. De zwangerschapskilo's zaten er nog aan en ik wilde die er toch echt wel vanaf hebben, daarna zou ik veel weer moeten passen. Echt wegdoen wilde ik eigenlijk niet, dus ik deed alles in een grote rode koffer die ik op zolder zette. Zo was mijn kledingkast toch weer overzichtelijk en lagen er alleen dingen in die ik op dat moment paste.

Ik dook de koffer in omdat ik opzoek was naar een passende outfit voor een bruiloft die we morgen hebben. Ik vind het zonde om voor die ene avond iets nieuws te kopen, dus hoopte ik hierin iets te vinden.Inmiddels zijn we dan ook een jaar verder en zijn die zwangerschapskilo's eraf. Dus er zal vast wel weer kleding inzitten die mij past.

Eerst de koffer maar eens leeggegooid op bed
Alles ging één voor één door mijn handen. Wat weer leek te passen, paste ik ook even en als ik het leuk vond ging het weer in de kast. Sommige dingen pasten wel, maar vond ik niet meer leuk, dus die gingen in de kledingzak. Ik vond uiteindelijk ook een outfit voor de bruiloft: een zomerjurkje met een vestje erover.



Verder ging er weer heel veel de kast in:
- 4 spijkerbroeken
- 3 jogging/sportbroeken
- 3 driekwartbroeken
- grote stapel blousjes/truitjes e.d.


Weer een volle kast met passende (zomer)kleding

Voorlopig niks te kopen dus, ik heb genoeg! Er zijn een paar dingetjes die nog gerepareerd moeten worden, zo mist een broek een knoop en is er een truitje waar een lelijke strik aan zit die ik eraf wil halen.

Ook zat er in de koffer nog kleding die nu (nog) te klein is. Die bewaar ik nog even, want als ik zo doorga, zal dat over een jaartje ook wel moeten passen. En dan heb ik bijna weer een complete garderobe zag ik. Wegdoen kan altijd nog.

En wat doe ik nu met de kleding die te groot is geworden? Ik ging ook even door de kleding in de kast. Een aantal dingen bewaar ik nog voor een evt. volgende zwangerschap, natuurlijk weer in die koffer. Maar de rest doe ik weg. Het meeste is ook echt helemaal afgedragen.

Uiteindelijk had ik 1 grote tas vol die naar de kledingbak mag en de koffer zit weer propvol met nog goede kleding, maar nu niet de juiste maat!

Tas voor de kledingbak

Die kan weer naar zolder

Naast dat ik nu een outfit heb voor de bruiloft, zonder extra kosten, is dus ook mijn kast weer lekker opgeruimd. Er ligt nog wel een stapel wasgoed dat ik moet sorteren, maar daar had ik nu even geen puff meer voor!

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk, zo kunnen shoppen op je eigen zolder. En wat een leuk setje heb je uitgezocht voor de bruiloft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk stelletje voor de bruiloft.
    Shoppen in je eigen kast noemen wij dat;)

    Tja, wie wat bewaart die heeft wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk, wie wat bewaard die heeft wat! Enne.. gefeliciteerd met de verjaardag van je man!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo komt die koffer ook nog van pas:)!

    BeantwoordenVerwijderen