donderdag 27 juni 2013

Give away: Good Energy

Dit keer mag ik Royal Club Good Energy testen, een drankje in 4 varianten. Volgens de bijgeleverde folder is het een drankje dat een energie boost geeft, maar met natuurlijke ingrediënten. Mijn eerste gedachte hierbij is: eerst de ingrediëntenlijst zien en dan geloven.

Ik heb een doos vol 42 flesjes ontvangen en bekijk de ingrediëntenlijst. Ik begin met het flesje "Maximum mango". Achter het eerste ingrediënt: koolzuurhoudend water zie ik een * staan, volgens de uitleg is dat een natuurlijk ingrediënt. Het tweede ingrediënt is suiker eveneens met een *. Ja suiker is misschien een natuurlijk product, maar is het daardoor ook per definitief gezond? Suiker is geraffineerd en ik vermoed dat het de tafelsuiker is zoals wij die kennen, die probeer ik toch liever te mijden. Verder zijn de ingrediënten: 4% vruchtensap uit concentraat (sinaasappel, mango 0,5%)*, voedingszuur (citroenzuur), natuurlijk aroma*, guarana-extract (0,2%, bevat cafeïne)*, cafeïne (uit groene koffiebonen)*, antioxidant (ascorbinezuur), kleurstof (bèta-caroteen).


Over de andere ingrediënten weet ik niet zoveel te zeggen, maar als dit drankje als 2e ingrediënt suiker bevat, houdt het voor mij al op. De andere varianten: Unlimeted Lime, Rapid Raspberry en Booming Berry blijken vrijwel dezelfde ingrediëntenlijst te hebben. Alleen het vruchtensap concentraat is anders. 

Conclusie: Dit drankje is niet voor mij, te veel suiker. Maar ik denk een goed alternatief voor iemand die veel het spul drinkt waar je vleugels van krijgt, dit lijkt me dan gezonder, maar ik ben geen voedingsdeskundige. Ik vind het wel weer misleidend dat dit product als natuurlijk wordt gepromoot, want hoeveel (minder kritische) consumenten trappen hier niet in en denken dat ze heel gezond bezig zijn?

Ik heb ook bonnen ontvangen waarmee mensen gratis flesjes kunnen kopen. Misschien zijn er mensen die wel interesse in dit product hebben? Ik geef 3x 2 bonnen weg, waarmee je een flesje kan kopen bij Appie. Wel 1 bon p.p., dus die andere kan je dan weggeven. Heb je interesse? Laat dan even je reactie hier achter. Zaterdag maak ik dan 3 winnaars bekend!

11 opmerkingen:

  1. Ik heb wel interesse om dit een keertje uit te proberen (in plaats van cola, mijn verslaving :)).
    Heb je dit probeerpakket via Buzzer gekregen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, is via The Insiders, maar werk hetzelfde als Buzzer.

      Verwijderen
  2. ik mag dit product ook testen via theinsiders, en ik ben een zoetekauw en moet erg wennen aan de smaak,want alhoewel er dus wel suiker in zit, vind ik het erg flauw van smaak, het is wel dorstlessend ,mits je de flesjes in de koelkast bewaard, maar dat ik er een energieboost van krijg? nee dat merk ik nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Sjouke.

    Ik heb wel interesse om dit een keertje uit te proberen.
    Ik heb wel trek in de energie drankje.

    groetjes joke schut

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit drankje is niets voor mij, maar ik zou wel graag wat meer weten over The Insiders.

    Groet Kopka,
    kopkalogica.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan je aanmelden bij The Insiders via internet. Je krijgt dan bericht wanneer er nieuwe campagnes zijn en kan je daarvoor aanmelden d.m.v. een kleine enquête in te vullen.

      Als je wordt geselecteerd voor een campagne krijg je een pakket thuisgestuurd of moet je ergens ophalen. Het idee is dan dat je uitdeelt en het product bij anderen bekend maakt en het zelf ook test. Soms zijn het ook apparaten die je voor een tijdje in bruikleen krijgt om te testen. Voor meer info verwijs ik je naar de site. Ik doe al een tijdje mee, maar alleen met campagnes die me leuk lijken. Een paar keer per jaar wordt ik geselecteerd om mee te doen.

      Verwijderen
  5. Zelf drink ik alleen thee en soms koffie, maar ik heb een grote zoon, die wat mij betreft beter dit kan drinken dan een andere energydrank. Dus zou ik best een bon willen hebben!

    Groetjes, Adelheid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat ik m'n jongste dochter hier heel blij mee kan maken, dus ik loot graag mee. Zelf drink ik nooit van dit soort spul, vind ik veelste zoet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk!! Wist niet dat er ook natuurlijke drankjes zijn.
    Ik drink energie blikjes tijdens mijn nachtdiensten die ik regelmatig heb, ik zou graaf kans maken om her uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wil ook wel meedoen. Mijn vriend is helemaal weg van mountain dew, dus ik ben benieuwd of hij dit ook drinkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen