maandag 17 juni 2013

MoestuinMaandag (deel 10)


Gisteren 2 uurtjes in de tuin gewerkt. Ik heb de bak vooraan ingezaaid. Daar staan nu 2 soorten worteltjes, paksoi, sla, snijbiet, lavas, sperzieboontjes en stamboontjes. Ik heb er een net overheen gespannen om de graafpraktijk van zoontje en kat tegen te gaan. En netjes overal bordjes bijgezet, ik voel me al steeds "professioneler" worden.

Nieuw zaaigoed!

Verder heb ik met manlief een net over de frambozen gedaan, helaas was het net te klein om ook over de zwarte bes te doen, dus misschien nog een net bijkopen. Of ik hang wat aluminiumfolie/cd's tussen de takken ofzo om de vogels af te schrikken, we zien wel.

Net over de frambozen
Ook heb ik de kiemplantjes van de zonnebloemzaadjes verspreid door de tuin. Ik had deze zaadjes gekregen op de Ouders Natuurlijkbeurs, maar door het graven van de kat waren ze allemaal op één hoop opgekomen. Nu heb ik ze een beetje verspreid in de tuin tegen de schutting en andere open plekjes. Ik weet eigenlijk niet hoe groot deze zonnebloemen worden, dus heb ze toch maar ruim uitgeplant voor het geval dat....

Zonnebloempjes tussen de bosbes en munt

Verder moet er nog wel wat onkruid gewied gaan worden. Vooral tussen de tegels is het best een bende rond de bakken. Maar er staat ook veel rucola tussen de tegels. Misschien kan ik vanmiddag nog wat doen als ik met zoontje de tuin in ga. Hier nog wat meer kiekjes!

Hop, komkommer, Komkommerkruid, Courgette, Bosaardbeitjes,
Zonnebloemen en Aubergine

Ik heb toch nog hoop op courgettes uit eigen tuin, ik heb nu in totaal 4 iele plantjes, maar nu er een paar warme dagen komen en ik ze volop water geef hoop ik op een groeispurt!

Even een close-up van  2 courgette en 2 x Borage(komkommerkruid),
Courgettes staan wat dicht op elkaar,  misschien ga ik de minst
goede courgette uiteindelijk verwijderen.

Rabarber en Kiwibes

Kiwibes laat knopjes zien!
De regenton staat (alweer) leeg en verder heeft alles in deze bakken
ook een beetje watertekort gehad

Overzichtje
Mijn hulpje!

Pompoen laat de eerste bloem zien

De vierkantemeterbak is al aardig vol, tijd om te gaan oogsten!

De kraamkamer: links 4 reuze zonnebloemen, rechts wat paksoi en
zelfs nog een courgette opgekomen. Nu nog zien waar ik het allemaal laat.

Vooraan een courgette en daarachter nog wat (vergeten) aardappels!

Het eerste besje wordt zwart

Bosaardbeitjes

Bosbessen

Snackpaprika's buiten



En snackpaprika's binnen

Kruiden binnen: Rozemarijn (nog niks), bieslook en basilicum

Dit keer geen foto's van de voortuin. Alles groeit gestaag door, volgende keer zal ik de voortuin weer in de spotlight zetten!

Deze week maar eens flink sla, radijs en kruiden eten.....Misschien een rucolapesto maken van de rucola die allemaal tussen de tegels groeit. Te veel plannen en te weinig tijd....

2 opmerkingen:

  1. Het ziet er geweldig uit allemaal! Die bordjes, dat doe ik ook, maar niet omdat het professioneel is. Als ik dat niet doe, vergeet ik dat en wat ik gezaaid heb ;-) Ik had dezelfde gele bordjes als jij, maar ik gebruik nu de stokjes van de ijsjes die hier volop gegeten worden.
    En teveel plannen en te weinig tijd... heel herkenbaar! Maar beter dan je vervelen, denk ik dan altijd maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaat goed met je tuin zo te zien ik was ziek geen moestuinmaandag voor mij deze week volgende week weer. We laarbeien oogsten hier.!

    BeantwoordenVerwijderen