vrijdag 30 oktober 2020

Keuken weer opgeruimd

Vorige week hadden de kinderen herfstvakantie, gezien de maatregelen en het weer bleven we veel thuis, maar dat vonden de kindjes helemaal niet zo erg. Ze vermaakten zich prima met de buurtkinderen en een nieuw gekochte beyblades + stadium, van Dirk zijn eigen geld. Hij is al 3 jaar gek van die dingen, speelt er veel mee en we hebben al 2x een kinderfeestje in dat thema gegeven. Dit jaar wil hij dat weer. Op school is het beybladen nu een hype, hij gaat ineens met veel meer plezier naar school :-). 

Omdat de kindjes leuk aan het spelen waren (en dat blijven ze doen als ik ook bezig ben, als ik op de bank ga zitten komen ze gelijk aandacht vragen of klieren) ging ik aan de slag met de keuken. Boven kan ik weinig doen nu Alex weer meer thuiswerkt, omdat de kinderen dan ook meekomen en hij al snel "last" heeft van ons. De keuken was al een tijdje verwaarloosd als het gaat om niet dagelijkse klusjes. De kasten en lades zaten overvol en ik stoorde mij daar al even aan; tijd voor actie dus!

Ik begon met de besteklades, alles eruit, schoonmaken en alleen erin terug wat ik echt gebruik. De volgende dag de lades met borden, mokken etc... De dag daarna de pannen, bakjes etc... en zo deed ik elke dag wel iets in de keuken. Geen uren achter elkaar, maar elke dag een uurtje. Uiteindelijk werd in het weekend het "extra uurtje" benut om de lades met kruiden, ontbijt en bakspul uit te mesten. 

Er ging veel weg! Qua eten viel het mee, maar vooral veel spullen konden echt wel weg. Zo gebruik ik mijn keukenmachine wel af en toe, maar de accessoires om smoothies, baksels en purees mee te maken echt nooit. Deze gingen op marktplaats en een dag later was ik € 75,-- rijker :-). Leuk koopje voor diegene, nieuw is het de 4-voudige prijs en deze waren echt zgan. Ook wat Tupperware dingen gingen op mp. Zo gaat dat toch hè bij zo'n Tupperware party, je wordt toch gauw verleid iets te kopen wat thuis helemaal niet zo handig blijkt te zijn of je nauwelijks gebruikt. Overigens heb ik wel een aantal dingen van Tupperware die ik wel veel gebruik en heel erg fijn vindt. Ook daarvan heb ik al 1 ding verkocht, toch weer € 5,--

Er werd e.e.a. opgehaald via de fb weggeefhoek. En een gedeelte ging naar zolder voor extra bij verjaardag of bezoek. Nu staat er nog 1 doos met wat dingen die ik nogmaals op de weggeefhoek wil zetten en een paar dingen die op een koper wachten en anders ook mee de weggeefhoek op kunnen.

Maandag maakte ik nog even de koelkast schoon en nu is de hele keuken weer gedaan. Elk kastje, elk item, alles is door mijn handen gegaan. Alleen de vriezer moet ik nog doen, maar daar wacht ik even mee tot onze grote vriezer in de schuur weer wat plek heeft.


Wat een zooitje hè

En deze nog erger



Dit kon allemaal weg! Dat ruimt weer lekker op!

5 opmerkingen:

  1. ooh zo heerlijk alles weer netjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meer door minder31 oktober 2020 om 00:13

    Leuk dat je na een blogpauze weer gestart bent.
    Ik had je geskipt, kwam je bij toeval weer tegen en heb je weer genoteerd.
    Zag dat je je spaarhypotheek heb om gezet.(waar je het een paar jaar geleden over had.)Ik heb weer genoten van de geschreven stukjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je mij weer volgt! Heb je zelf ook nog een blog? Ik heb de afgelopen jaren ook nauwelijks blogs gelezen...

      Verwijderen
    2. Meer door minder3 november 2020 om 12:35

      Nee, Wel nog wat vaste blogs die ik regelmatig lees.

      Verwijderen
  3. Heerlijk, lekker ontspullen. Geeft zo`n rust in je hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen