donderdag 29 oktober 2020

Nieuwe bloempotjes

Vorige week wou ik wat stekjes, die hadden geworteld, in een bloempot zetten. In de schuur heb ik altijd wel een voorraad staan, maar er stonden alleen nog maar minder mooie exemplaren met een stukje eraf of niet mijn smaak. Ik dacht, ik gebruik deze maar even, deze plantjes kunnen we toch niet allemaal in huis houden en er gaan er uiteindelijk wat weg voor de ruil, verkoop of cadeau.

Ik had natuurlijk ook gelijk naar de winkel kunnen rennen. Dat doe ik tegenwoordig eigenlijk niet meer. Ik noteer op in een app mijn wensenlijstje en hou dan de weggeefhoek in de gaten, kijk bij de kringloop en als ik het na x maanden nog steeds graag wil en niet tweedehands heb gevonden, koop ik het pas nieuw. Dit systeem werkt voor mij heel goed. De helft verdwijnt na een aantal maanden automatisch van het lijstje, zo graag wou ik het dus helemaal niet. En soms komt iets vanzelf aanwaaien.

Zoals vandaag. Ik ging op Facebook om zelf een oproepje te doen voor iets en zag in mijn nieuwsoverzicht iemand die via de weggeefhoek een heel assortiment bloempotjes aanbood. De advertentie stond er al een aantal uur op en er had nog niemand gereageerd. Het was helemaal mijn smaak, dus ik reageerde wel en binnen een uur was ik de nieuwe eigenaar van deze leuke bloempotjes.

Een aantal staan nu al in de keuken, want ik had net nieuwe kruidenplantjes gekocht. Van het weekend ga ik maar even uitzoeken welke ik waar wil gebruiken. 

Ik vraag mij alleen af wat het lage lime groene bakje vooraan is. Het is half open en ondiep. Mocht iemand het weten, dan hoor ik het graag.

Blij met mijn nieuwe potjes


1 opmerking:

  1. Wat een leukerds! Lekker vrolijk ook, zelfs zonder planten erin staan ze al fleurig.

    BeantwoordenVerwijderen