zaterdag 24 oktober 2020

Rondje kringloop

 Ik vind het heerlijk om in een kringloopwinkel te snuffelen. Soms kom ik met niks thuis, soms met een goed gevulde tas. Eigenlijk ga ik er te weinig heen, zou er best elke week of om de week heen willen gaan. Maar aan de andere kant is het ook wel goed, anders slibt zo ons hele huis vol.

Ik had deze week onze keuken opgeruimd en alles waar ik niets of nauwelijks iets mee doe verwijderd. Zo ging er een doos met extra serviesgoed naar boven. Handig voor een verjaardag, waar altijd ook veel mensen blijven eten, maar dat hoeft dan niet altijd in de keuken te staan. Een doos vol keukenspullen ging op de weggeefhoek, met de helft kon ik iemand blij maken, de rest gaat naar de deelkring zodra deze weer open is. Een andere doos ging op marktplaats. Ik ga dan niet voor de hoofdprijs, maar wil het liever snel weg hebben, iemand anders blij maken met een koopje en zelf er toch nog iets aan verdienen. Het leverde mij tot nu toe € 75,-- op. Er staan nu nog een paar kleinere dingen op van 5-10 euro per stuk.

Ik haalde het servies van mijn opa en oma dat ik heb geërfd van zolder om in gebruik te nemen. Ik dacht ik moet het nu maar gewoon gaan gebruiken! Ik krijg iedere keer een lach op mijn gezicht als ik het zie, mijn oude servies dat ik kocht toen ik op kamers ging wonen, doet dat niet meer.

Iets eruit, dan mag er ook weer iets in toch? Alex is op vrijdag vrij, dus voor mij altijd een mooi moment om ook iets fijns voor mezelf te doen. Gisteren werd dat dus een rondje kringloop. Ik was eigenlijk op zoek naar al wat dingen voor de decembermaand. Ik heb al wat gekocht de afgelopen maand, wat nieuw (2e halve prijs) lego, maar ook wat tweedehands spelletjes/autootjes. Gisteren helaas niks voor december kunnen vinden, maar wel wat andere leuke dingen.


Gezellige snoeppot, die ik misschien als bloempot ga gebruiken € 2,--
2 bloempotten 1 euro per stuk
3 vaasjes voor mijn stekjes totaal € 1,20
Puzzel € 1,--
2 kleine kruidenpotjes samen voor € 0,70
zakje met kersthangertjes € 0,70
Opbergbox met planeten (leuk voor Dirk) € 2,--
Snoephuisje € 2,--
--------------------------------------
Totaal € 11,60

Over dat snoephuisje heb ik lang getwijfeld, vond 2 euro eigenlijk te duur gezien het materiaal: vilt. Maar oh zo schattig. Dus mezelf toch cadeau gegeven.

Soms vind ik het leuk om even te puzzelen, maak een paar puzzels per jaar. Deze heb ik gisteren gemaakt en gaat vandaag weer door naar mijn schoonmoeder. Dirk vond nu ineens het puzzelen wel leuk, maar deze van 300 stukjes daar heeft hij het geduld niet voor. Ik ga voor hem maar eens op zoek naar een leuke puzzel van 100-150 stukjes.

Daarnaast kocht ik nog wat dingetjes die ik mijn zus cadeau kan geven met haar verjaardag. Ze is bezig met het maken van een muizenhuis. Denk totaal € 5,-- heb ik niet op de foto gezet.

De kringloop waar ik gisteren heen ging, vind ik altijd flink aan de prijs. Maar deze keer viel het mij mee, ze hadden een mooi assortiment. 

3 opmerkingen:

  1. Mijn kringloop had de afgelopen jaren een kerstmarkt die best vol en druk was door weinig loopruimte. Ze zijn nu dus midden in de winkel al begonnen waar normaal meubels staan. Grote tafel en paar kasten eromheen, goed opgezet zo. Ik kijk er vooral naar kaarsen en vond er gisteren al mooie lange met voorop versiering. en een klein bloempotje licht paars passend bij een orchidee die ik die ochtend had gekocht

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Wasgij puzzels zijn echt zo leuk :D En dat snoephuisje is ook superschattig, goed dat je hem hebt meegenomen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, inderdaad die. Ik vind het ook duurder geworden, maar voor mij wel het makkelijkste om even naar toe te gaan. Deze keer vond ik de prijzen meevallen. Welke kringloop in de buurt ga jij vaak heen? Zijn een aanrader. Ik kom verder eigenlijk alleen bij Het Goed in Nijmegen.

    BeantwoordenVerwijderen