maandag 12 oktober 2020

Weekmenu week 42

Ik werk met weekmenu's. Meestal maak ik in het weekend het menu voor de aankomende week. Het kost mij even een half uurtje, maar levert veel tijdswinst op de rest van de week en denk ook een kostenbesparing.

Ik maak het menu aan de hand van wat we nog in de (koel)kast en vriezer hebben, aanbiedingen in de winkel, agenda en receptensites. Ik vind het leuk om af en toe een nieuw recept te proberen. Ik maak dan gelijk de boodschappenlijstjes, later voeg ik daar dan de overige producten aan toe die we nodig hebben.

Ik probeer niet vaker dan 2x in de week naar de supermarkt te gaan. Daarnaast bezoek ik soms nog de bakker, groenteman en markt.

Ik eet volledig vegetarisch. Alex en de kinderen eten wel vlees en vis, maar die vinden het prima als dat niet dagelijks op tafel staat. Peulvruchten staan bij ons daarom wekelijks op het menu.

Ik ben fan van ovenschotels. Die kan ik dan in de middag al voorbereiden alles opruimen en dan hoeft het 's avonds alleen nog de oven in, ideaal.

Het menu van deze week:

Maandag: Aardappel maar dan anders

Dinsdag: Courgette pasta uit de oven

Woensdag: Tortilla ovenschotel met Mexicaanse groente

Donderdag: Zoete aardappelfriet met vlees(vervanger) en salade

Vrijdag: Tomatensoep met broodje

Zaterdag: Rode biet pizza met champignons, paprika, ui, kaas en restjes

Zondag: Mexicaanse rijst met bonen


Extra op de planning als toetje en tussendoortje: 

Appel-kaneelbroodjes

Speculaastiramisu


Het weekmenu is een richtlijn. In de praktijk wissel ik weleens een dag of maak ik met de gekochte ingrediƫnten toch iets anders klaar.

Werk jij ook met een weekmenu?

1 opmerking:

  1. Vind het heerlijk om met weekmenu te werken. Op zaterdag maak ik hem tot dinsdag. Op dinsdagavond voor de rest van de week. Zaterdag en dinsdag zijn de boodschappendagen.
    Geeft voor mij rust om te weten wat we gaan eten.

    BeantwoordenVerwijderen