zondag 5 mei 2013

Geven en nemen

Oh het gaat niet echt goed met het declutteren. De afgelopen weken zijn er toch wel weer héél veel spullen ons huis ingeslopen. Maar wel allemaal leuke dingen, misschien niet allemaal even nodig, maar wel gratis of voor weinig.

Via de weggeefhoek kreeg ik deze leuke manden en bloempotten. Ik wilde alles voor de moestuin gaan gebruiken, maar die grote mand vind ik eigenlijk zonde om met aarde vol te stoppen, hij is nog nieuw. Even kijken wat ik er dan mee doe, ik vind er vast nog een leuke bestemming voor. Die blauwe potjes ga ik misschien als cadeau gebruiken, nog even denken wie ik daar blij mee kan maken. Wel natuurlijk met iets van eigen kweek erin.


Ook deze leuke mand kon ik gratis ophalen via de weggeefhoek. Nog even een leuke bestemming voor vinden. Misschien ga ik er de wasbare luiers in bewaren. Die zitten nu in een saaie doorzichtige bak en die bak kan ik dan weer gebruiken voor iets anders er is nog genoeg te sorteren op zolder. 


Bij familie van mij is het net de winkel van sinkel. Als je iets nodig hebt, hebben zij het altijd wel, soms zelf meerdere varianten. Ze zouden denk ik geschikte kandidaten zijn voor het tv programma "Mijn leven in puin". Ze vinden gewoon alles wat nog goed is zonde om weg te gooien. En als ze goede dingen zien die anders weggegooid worden nemen ze het mee. Ik kom er geregeld "shoppen". Als ik iets echt nodig heb, informeer ik eerst of zei het hebben. Op mijn vraag voor een fluitketel kreeg ik dan ook 4 verschillende aangeboden en ook voor een terracotta potje (voor mijn aardbeientoren, waarover morgen meer) werd er een uitgebreide selectie getoond. Ik nam er 4 mee naar huis, waarvan 1 met een leuke retro look. Ik zag overigens ook dat ze nog een enorme voorraad plantenbakken e.d. hebben. Dus mocht ik mijn moestuin nog verder willen uitbreiden, weet ik ze wel te vinden. Zoals je leest zit clutteren in de familie.


Ging er deze week dan helemaal niks weg, want de regel is toch: iets erin ook weer iets eruit? Nou, ja er ging ook wel het één en ander weg via de weggeefhoek:

Een tas vol kledinghangers
En deze shopper vol met zooi uit diverse kastjes en dozen op zolder
Verder staan er nog wat babyspullen klaar die opgehaald worden voor een project om jonge moeders die het niet zo breed hebben een handje te helpen.

1 opmerking:

  1. Dat soort manden bewaar ik altijd en gaan dan weg als kraammand. Als er leuke aanbiedingen zijn zoals flesjes, speentjes, rompertjes, sokjes, dan koop ik wat spulletjes en die gaan erin samen met wat lekkers voor de nieuwe paps en mams.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen