zondag 8 april 2012

Genieten van Dolce Gusto koffie

Ik doe mee aan een testcampagne van de Insiders over Dolce Gusto koffie. 3 weken geleden kon ik een pakketje ophalen bij het postkantoor met daarin een Dolce Gusto koffiemachine en 5 koffievarianten om te proberen. Je mag het apparaat 6 weken gratis gebruiken en daarna kosteloos terugsturen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet erg positief over het apparaat en de koffie begon. Maar het eerste kopje koffie: Een Latte Macchiato, was zeker erg lekker en ook het gemak van het apparaat viel me erg mee. Ook de Cappuchino en Chocochino vind ik erg lekker. Het zijn echte verwenmomentjes om zo'n kopje te drinken. De Lungo vond ik niet zo lekker, iets te bitter en de espresso heb ik (nog) niet geprobeerd. Ik ben ook meer een liefhebben van de koffies met lekker veel melk.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zeker heb getwijfeld het apparaat aan te schaffen, hoewel ik dat aan het begin van de campagne zeker niet van plan was. Maar een kopje van de koffie die ik het lekkerste vind is 63 cent en dat vind ik veel te duur. Daarnaast heb ik geen nieuw apparaat nodig. Ik heb een senseo-apparaat die het na 5 jaar nog prima doet en ik heb net weer een lading (afgeprijsde) koffiepads ingeslagen. En de capsules leveren wel erg veel afval op, voor de speciale koffies heb je 2 capsules per kopje nodig. Erg milieuvervuilend dus, terwijl de koffiepads van de senseo gewoon bij het gft-afval kunnen.

Misschien dat ik ooit zo'n apparaat koop als mijn huidige apparaat het begeeft, maar voorlopig reken ik daar nog niet op. Toch was het zeker leuk om dit apparaat en de koffies eens gratis te testen. Ik heb echt van de koffie genoten. Ik ben niet een grote koffiedrinker, maar van 1-2 kopjes per dag kan ik zeker genieten. Misschien als in de toekomst de capsules goedkoper worden of er ook andere merken komen, dat ik alsnog over stap.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten