woensdag 11 april 2012

Verslaafd aan babykleding kopen

Oké ik geef het toe, ik ben verslaafd aan babykleding kopen op marktplaats. Zoontje past nu net in maatje 50, maar heb ook al genoeg in maatje 56 en 62. En zelfs al wat in maatje 68. Ik vind het gewoon leuk om op internet te speuren naar leuke, goedkope babykleding. 2e hands kleding heeft zeker mijn voorkeur, gezien ze het maar zo kort aanhebben en het veel beter is voor het milieu en natuurlijk portemonnee.
Gisteren heb ik 2 zakken kleding maatje 50,56 en 62 op de kop getikt voor 15 euro. Thuis gelijk alles gesorteerd op maat en wat ik wel en niet mooi vind. Wat ik niet mooi vind, heb ik gelijk weer op marktplaats gezet. Als ik het daar niet verkoop, gaat het de volgende keer mee naar de rommelmarkt. En daarna in de goede doelenzak. Ik ben geen fan van boxpakjes en disney, dus alles daarvan staat nu op MP. Ik denk dat ik alleen al met de verkoop van die kleertjes de kosten van de hele zakken eruit heb. Het merendeel was wel mijn smaak en zit nu in de wasmachine. Ik heb nu meer dan genoeg voor de komende 2 maten, dus heb mezelf voorgenomen niks meer van 56 en 62 te kopen, dat is best moeilijk! Voor 68 wil ik ook nog niet verder gaan kopen. Dus ik heb mezelf een tijdelijk koopverbod opgelegd voor babykleding.
Ik heb van elke maat apart in een opbergbox gedaan. Als zoontje een grotere maat krijgt gaan de grotere kleertjes in de kast en de te kleine kleertjes weer in de opbergbox. Ik wil de kleertjes nog niet gelijk wegdoen, misschien komt er ooit nog een 2e????

1 opmerking:

  1. Ik vind het enorm lastig om niet teveel te kopen. Zeker omdat het nog 3 maanden duurt voor ons beebje er is en ik geen idee heb of het een kleintje word of niet. Zoonlief sloeg maat 50 en 56 vrijwel gelijk over. En het is toch een lastig jaargetijde. Misschien wel nog 25 graden of misschien nog maar 15. Ik heb geen idee. Maar ik weet dat ik waarschijnlijk ook een grote stapel zal krijgen van familie en vrienden.
    Ik krijg een grote stapel kleertjes van vrienden. Alles wat ik te roze of niet leuk of te klein vind (er zit ook maat 40 en 44 bij enz) gaat ook op marktplaats. In dit geval voor diezelfde vrienden, want die hebben het harder nodig dan ik. Alleen weten ze niet dat ik het voor ze doe.

    BeantwoordenVerwijderen