zondag 29 april 2012

Postcodeloterij opzeggen?

Één van mijn 52 doelen is om de postcodeloterij op te zeggen. Ik doe hier denk ik al een jaar of 8 aan mee. Ooit begonnen met 1 lot, toen 2 en nu weer 1. Ik betaal hiervoor € 10,75 per maand en volgens mij is er 2x per jaar een extra trekking. In totaal kost het me dus € 150,50. Ik heb in al die jaren 1x een redelijk grote prijs gewonnen: 2 x € 200,--. Maar verder dus eigenlijk nooit.

Ik heb me wel eens afgevraagd wat ik zou doen als ik een echt grote prijs zou winnen. Ik zou dan denk ik vrijwilligerswerk gaan doen of een kattenpension beginnen ofzo. Ik zou niet in een groter huis willen wonen, maar wel een huis met een grotere tuin en ik zou veel gaan reizen.

Maar ja, hoe groot is de kans dat je ooit wint? Ik heb een paar jaar geleden op tv de serie "geld maakt gelukkig" gezien. Hierin werden mensen geïnterviewd die een grote geldprijs hebben gewonnen. Wel leuk om te zien hoe iedereen verschillend met het gewonnen geld omgaat.

Vooral onderstaande aflevering vond ik toentertijd geweldig! Zoveel winnen en dan alleen een nieuwe fiets kopen!
Get Microsoft Silverlight
Of bekijk de flash versie.


Het is wel zo dat als ik het lot hou ik kans blijf maken om mijn dromen uit te laten komen. Van de andere kant is het elke maand weggegooid geld, want hoe groot is die kans? Maar als de straatprijs valt en je doet niet meer mee, dan baal je natuurlijk flink. Ik denk niet dat het geld me gelukkiger zou maken, dus dan kan ik het toch beter opzeggen. Aan de andere kant ik leef al heel zuinig, doe geen gekke dingen met geld, dus mag ik mezelf toch ook wel een lot gunnen?

Ik ben nog steeds in dubio. Wie helpt mij goede redenen te geven waarom ik het wel of juist niet moet opzeggen.

2 opmerkingen:

  1. Geweldig filmpje ja met die oudere man, super.

    Buren van me hebben net 3000 euro gewonnen, andere mensen in de straat 12000 want die speelden met tig loten :) Meteen allemaal nieuwe meubels naar binnen, haha.

    Het hele principe van de Postcodeloterij is gebaseerd op jaloezie. Ik werd eens gebeld en toen was het: ja, maar stel dat de hele straat wint en u niet? Ook de verkooptactieken aan vooral oudere mensen vind ik asociaal, voor ze het weten hebben ze ze tien loten in de maag gesplitst.

    Dat is de reden waarom ik nooit zou meedoen met die loterij. Maar ja, het is natuurlijk wel lekker, als je een echt grote prijs wint.

    Overigens doet mijn man (dus ik ook) mee aan de staatloterij. Hij is ervan overtuigd dat we nog wel eens wat winnen. Ja, een keer 100 euro en al een paar keer 7,50. Schiet lekker op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, je zou het ook zo kunnen zien dat je dit als je bijdrage aan goede doelen beschouwt. Ik heb meerdere goede doelen die ik steun en als ik nu gebeld wordt om jantje/pietje/keesje te steunen dan kan ik naar eer en geweten zeggen dat ik meerdere goede doelen heb en dat ik er geen meer bij hoef. Maar ja, het blijft lastig.......

    BeantwoordenVerwijderen