dinsdag 24 april 2012

Eco-wasbal

Ruim 2 jaar geleden heb ik er al eens een blogje aan gewijd, de eco-wasbal. Toen was mijn conclusie dat het lang zou duren voor we de bol hebben terugverdiend, omdat ik maar 2-3 wassen per week doe met weinig en goedkoop wasmiddel.
Nu zat ik er toch weer over te denken, omdat we nu met zoontje meer wassen en ik duurder wasmiddel gebruik: Neutral. Toch twijfelde ik, omdat ik niet precies wist wat er in die bal zit aan chemische stoffen en ik bang was dat zoontje daar misschien uitslag van zou krijgen.
Nou, mijn twijfel is weggenomen. Ik zag gisteren deze uitzending van Radar waarbij 3 wasballen werden onderzocht. Nou het resultaat viel erg tegen. 2 van de 3 ballen wassen net zo goed als je helemaal niks in de wasmachine stopt. Dus ik ben overtuigd, geen wasbal voor mij!
 Ik heb niet echt grondig onderzoek kunnen doen, naar wat nu voor ons het beste wasmiddel is, omdat zoontje eerder kwam dan gepland. Eigenlijk wil ik iets wat zowel goed is voor het huidje van zoontje, het moet goed schoonwassen, het milieu en mijn portemonnee. En ook in die volgorde van prioriteit. Ik heb al eens eerder wasmiddel gemaakt, maar het haalde niet alle vlekken uit de kleren. Misschien was mijn recept niet het juiste?  Of ik was niet heet genoeg? Want ik was bijna altijd alles op 30 graden.

Welk wasmiddel gebruiken jullie? En waarom heb je juist hiervoor gekozen

2 opmerkingen:

  1. ik gebruik al geruime tijd wasnoten, die ons goed bevallen, op mn blog heb ik er diverse keren over geblogged.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sillie,

    bedankt voor je tip. Had al eens over wasnoten gehoord, maar me nog niet echt in verdiept. Tijd om eens te gaan doen denk ik zo...

    BeantwoordenVerwijderen