donderdag 19 april 2012

Afgeprijsde producten na de feestdagen

Na de feestdagen liggen vaak sterk afgeprijsde producten in de winkel. Zo kocht ik in 2010 na de sinterklaas een groot aantal pakken speculaasmix van Koopmans voor 50 cent in de supermarkt. Deze waren nog houdbaar tot mei 2012. Ik wilde rond de sinterklaas van 2011 zelf gevulde speculaas gaan maken en speculaasbrokken, maar het merendeel van de pakken was al op voor de sinterklaas. Ja speculaas is toch ook gewoon lekker buiten de sinterklaastijd?! 1 pak had ik nog bewaard, maar door mijn ziekenhuis opname is het er helaas niet meer van gekomen. Dus deze of volgende maand toch nog maar opmaken...

Begin dit jaar kocht ik ook een aantal pakken appelbeignetmix en oliebollenmix van koopmans, ook voor 50 cent per pak als ik me goed herinner. Ik ben niet zo'n oliebollen- en appelbeignetfan, dus wil ik er iets anders mee gaan maken. Op internet vond ik dat je van oliebollenmix ook krentenbrood kan maken, dus dat wil ik binnenkort eens gaan proberen. Op het pak van de appelbeignetmix staat ook een recept voor kaneelpoffertjes. Dat lijkt me erg lekker. Maar ik heb geen poffertjespan.....Volgens mij heb je zo'n pan wel echt nodig toch? Ik heb ook al een beetje rondgevraagd of iemand er toevallig 1 heeft die ik kan lenen. Helaas nog niemand gevonden. Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om weer een apparaat in huis te hebben.  Misschien kan ik er 1 op de kop tikken met de oranjemarkt en daarna weer verkopen via marktplaats? Heb ook al even op marktplaats gekeken, maar nog niet iets betaalbaars in de buurt gevonden. Dus nog even verder zoeken.....Ik moet trouwens wel opschieten met de oliebollenmix te gebruiken, want die is nog maar houdbaat tot eind mei dit jaar. De appelbeignetmix kan ik evt. ook nog met oud&nieuw gebruiken, want die is nog tot 2013 houdbaar.

Na de paasdagen lagen er ook weer afgeprijsde mixen in de supermarkt voor een paasstol. Ik kwam wel even in de verleiding om die ook te kopen. Maar ik heb voorlopig nog genoeg mixen in huis die eerst opmoeten. Dus wellicht een projectje voor volgend jaar....

Kopen jullie weleens afgeprijsde bakproducten na de feestdagen? En wat doen jullie er dan mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten