maandag 4 februari 2013

Weekendje weg

Afgelopen weekend waren we een weekendje weg. We combineerden een bezoekje aan vrienden, die bijna 140 km bij ons vandaan wonen met een hotelovernachting om zo de volgende ochtend nog wat van de provincie Noord-Holland te kunnen zien.

Zaterdagochtend twijfelden we nog of we wel zouden gaan, manlief en ik hadden allebei een goede verkoudheid te pakken. Maar met zoontje leek niks aan de hand, het hotel was al betaald (en geen annulering mogelijk, want ging met bonnen) en we wilden eigenlijk het bezoek aan deze vrienden ook niet afzeggen, want door gezondheidsproblemen aan beide kanten hadden we hun al 1,5 jaar niet gezien.

Dus zaterdag vertrokken we na het middagslaapje van zoontje. Dit was de eerste keer dat ze zoontje zagen en mijn vriendin kon echt niet van hem afblijven. Aan het eind van de middag werd zoontje een beetje hangerig. Er was uitgebreid Indonesisch voor ons gekookt, dus we bleven eten. In het campingbedje slapen wilde hij niet. Misschien last van de tandjes? Bovenin komen er 3 tegelijk door en een lekkere spuitluier erbij wil daar nog weleens op wijzen. We gingen daarom na het eten maar weg en zoontje viel in de auto gelijk in slaap.

Het hotel was vlakbij, op 20 minuutjes. We legden zoontje gelijk in het campingbedje, maar slapen wilde hij niet meer. Hij huilde aan één stuk, was ook flink verkouden geworden. Uiteindelijk "sliep" hij de hele nacht (na flink gespuugd te hebben en ontroostbaar te zijn) tussen ons in. Hij werd nog een paar keer huilend wakker, eigenlijk was ik wel blij toen het ochtend was.....

's Ochtends toch maar geprobeerd er op uit te trekken. We namen geen ontbijt in het hotel, want dat kostte € 13,-- p.p. dan eten we liever een broodje in een lunchroom ofzo. Bij zo'n ontbijtbuffet eet je ook altijd te veel, dat is natuurlijk ook niet goed voor het lijntje. We gingen eerst naar Egmond aan Zee, maar het waaide vreselijk hard en het was koud. We hadden zoontje nog niet eens goed en wel in de draagzak toen we toch maar besloten iets anders te gaan doen. In een winkelcentrum namen we bij de bakker een broodje en koffie, kosten € 10,--, dus wel even flink goedkoper dan ontbijten in het hotel.

Daarna reden we naar de Zaanse Schans, ik was er nog nooit geweest, maar leek me wel leuk om eens te zien. Parkeren alleen al kostte € 7,50, behoorlijk aan de prijs vonden we. Later kwamen we erachter dat je ook gewoon verderop gratis had kunnen parkeren, nou ja, jammer dan.

We liepen wat rond met de kinderwagen, zoontje flink ingepakt. Brrr, wat hadden we het koud. We gingen nog bij de klompenmakerij naar binnen en kregen een demonstratie, daarna hielden we het voor gezien.

Nee, als we ons allemaal niet top fit voelen, kunnen we maar beter naar huis gaan. Het was wel jammer natuurlijk, maar volgende keer beter! Ik ben blij dat we onze vrienden weer hebben gezien en het voelde toch wel een beetje als er even tussenuit zijn.

Ik probeer weekendjes weg ook altijd goedkoop te houden. Overnachtingen kun je vaak wel goedkoop krijgen, dit keer gebruikte ik fletcherbonnen van een actie, hiermee heb je voor € 22,40 een overnachting voor 2 personen. Omdat we in het weekend gingen kwam daar nog wel 10 euro weekendtoeslag bij en daarnaast nog 4 euro toeristenbelasting. Maar voor in totaal € 36,40 toch niet duur. Als het ontbijt niet inclusief is bij de overnachting, eten we meestal gewoon een broodje uit de super of in een lunchroom. Dit keer combineerden we het met vriendenbezoek, dus hoefden we ook niet 's avonds uit eten. Een mooie wandeling langs het strand had niks hoeven te kosten, maar was met dit weer echt niet te doen. Verder kost het vervoer ons ook niks extra's omdat we een lease-auto hebben van het werk van manlief.

We hebben nog een aantal van de bonnen en hopen in het voorjaar hiermee nog een (mid)weekje naar de waddeneilanden te gaan. We zullen zien....

1. Ik heb ook een keer een hotelbon gehad we gingen naar een hotel en kregen een hele kleine slechte kamer waarin gerookt werd!
    Vreselijk ik ben daarna nooit meer in een hotel geweest :(

2. Jammer dat het niet helemaal was zoals gehoopt, maar wel leuk dat je je vrienden weer gezien hebt en vooral ook dat zij jullie zoontje gezien hebben! Wij nemen in dit soort gevallen meestal ook geen ontbijt in het hotel, veel te duur en je eet dan inderdaad ook nog eens te veel.