zaterdag 27 oktober 2012

Goede investering?

In 2009 kon ik bij het bedrijf waar ik werk(te) aandelen kopen. Normaal gesproken ben ik niet zo van de aandelen, maar hier was de regeling heel gunstig. Je krijgt namelijk gegarandeerd je inleg terug en behaalde resultaten worden per jaar bijgeschreven en daar kan je vervolgens niet meer onder zakken. Dus wordt er bijvoorbeeld in jaar 1 €50,-- bijgeschreven, krijg je aan het eind van de looptijd (5 jaar) sowieso je inleg en die € 50,--.
Dit "risico" wilde ik dus wel nemen en gezien de huidige rentepercentages op de bank leek mij dit een goede investering. Ik legde € 600,-- in (bijna het maximum dat ik mocht inleggen met mijn salaris)

Vandaag kreeg ik de brief in de bus van het huidige saldo. Ik krijg nu gegarandeerd € 851,49 in december 2014. Tenminste als er verder niks meer bijkomt of de aandelen alleen nog maar dalen, anders kan het zelfs nog meer worden. Ik denk dat het een goede investering is geweest. Als ik het geld op een deposito had gezet voor 5 jaar met een rente van 3,7% had het me in 5 jaar slechts € 119,52 rente opgeleverd. Nu heb ik naar 3 jaar al meer dan het dubbele.

In augustus kregen we een brief dat je opnieuw geld kan inleggen. Ik heb dit weer gedaan, aangezien de goede resultaten en het lage risico. Deze keer kon ik helaas maar € 300,-- inleggen. En dit komt dan in september 2017 vrij.

Wat ik met het geld ga doen? Nog geen idee..... En dat is nu ook het leuke ik mis het geld nu helemaal niet en misschien kan ik het tegen die tijd wel heel goed gebruiken. En zo niet, dan zet ik het gewoon weer op een spaarrekening of deposito en laten we ons varkentje verder groeien!


2 opmerkingen:

  1. Wat een veilige manier van investeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat dit zo kan, zonder risico is het toch mooi. En het staat toch ook weer even vast, als je het al die tijd op je rekening had gehad, was het misschien wel ergens anders voor gebruikt. Nu heb je 'ineens' een mooi potje.

    BeantwoordenVerwijderen