vrijdag 8 juni 2012

project: gootsteenkastje

Met een baby in huis kom je maar aan weinig dingen toe heb ik gemerkt. Als zoontje slaapt overdag (meestal maar een half uurtje tot een uur) vlieg ik door het huis heen. Meestal begin ik 's middags al met het avondeten voor te bereiden (mise en place) zodat het op tijd klaar is als manlief thuiskomt.

Vandaag vond ik een half uurtje de tijd om eindelijk eens het gootsteenkastje uit te ruimen. Er stond van alles in, maar ik kon niks meer vinden, want het was een grote bende. En de schoonmaakmiddelen moesten eruit. Nichtje kruipt al over de vloer, dus wil het niet op mijn geweten hebben dat ze straks met een fles allesreiniger in haar mond zit. Het doel is om uiteindelijk geen schoonmaakmiddelen meer te kopen, maar alles te doen met soda, azijn en zelfgemaakt schoonmaakmiddel, maar daar moet ik me allemaal nog ingaan verdiepen. Eerst toch maar opmaken wat er nog staat.

Zo zag het kastje er eerst uit:

Die grote grijze bak in het midden zit vol met kleine plastic tasjes (van groente en fruit) en boterhamzakken. Die bewaar ik om het plastic afval in te verzamelen en naar de plastic inzameling te brengen. Ook gebruik in de kleine tasjes als vuilniszakje in de afvalbak op de badkamer. Die grijze bak met tasjes moest maar een andere plek krijgen, ik vind dit ook niet echt veilig voor kindjes.
Alle schoonmaakmiddelen heb ik op de schap boven de wasmachine gezet, daar kunnen de kindjes niet bij.
De vaatwastabletten in een blik gedaan en op de afzuigkap gezet. Er stonden zelfs 3 pompjes handzeep in!!! Daar kunnen we wel weer even mee vooruit!
Ik kwam ook nog twee toilet-blokjes tegen waarvan ik geen houder meer heb. Ik ga echt geen nieuwe meer kopen, dus heb ik mijn creatieve brein maar even z'n werk laten doen. Ik had een lege sprayflacon bewaard en heb het daarin gedaan en gemengd met water. Na het toiletbezoek gewoon even in de wc spayen dan maar. En het werkt eigenlijk ook hartstikke goed, misschien wel beter dan die blokjes.


En een paar dingen waar ik echt niks meedeed heb ik weggegooid of in de doos voor de kringloop gedaan. En toen bleef er eigenlijk weinig over. Dus heb ik er maar wat dingen ingezet, waar ik nog steeds geen goede plek voor had.


De ovenplaat, bakje met kortingsbonnen, bakje met zaadzakjes, schuursponsjes en een stofhandschoen. Die haakjes had ik nog liggen, eens gekocht bij de Ikea, maar had ik nog niet in gebruik. Ik vond ze hier wel handig.

Of die bonnenbak en zaadbak er blijft staan weet ik nog niet. Het is niet gevaarlijk voor kindjes (hoewel als je alle zaadjes opeet?), maar zie nu al voor me dat het bakje opengaat en straks alles door elkaar over de grond ligt. Maar voorlopig laat ik het even zo!

Als ik hier zo mee bezig ben, krijg ik gelijk zin om ook de rest van het huis onder handen te nemen. Maar helaas ontbreekt daar nu de tijd voor. Een kastje per dag gaat me niet lukken, maar een kastje per week moet toch kunnen?

1 opmerking:

  1. Heerlijk is dat he om de keuken uit te ruimen en het lekker schoon te maken. Ik geniet er ook altijd van als ik weer een kastje aan pak. Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen