maandag 14 mei 2012

Eerste oogst!

Gisteren de eerste oogst uit onze tuin gehaald: Radijsjes!

Misschien had ik ze iets eerder moeten oogsten, want ze waren al zo groot als golfballetjes.

Het waren er eigenlijk vier, maar manlief had er al 1 opgegeten voor ik de foto kon maken!

Had al een recept gevonden voor Radijsstamppot, maar daar was het toch echt te weinig voor. Dus hebben we ze gewoon zo opgegeten.

Ik heb nu meer gezaaid, dus wie weet lukt het me dan om er stamppot mee te maken.




Voor het avondeten de raapsteeltjes uit het biologisch groentepakket gebruikt. Ik heb deze ovenschotel gemaakt. Het was heerlijk!

Ik ben echt een fan van ovenschotels. Je kan het van te voren klaarmaken en op het moment dat het bijna etenstijd is (en bij ons zoontje bijna altijd ook net gevoed moet worden) het in de oven zetten. En dan is het dus precies klaar als je wilt gaan eten.

Je kan ook gelijk na het bereiden alvast de keuken weer op orde brengen en dan is het na het eten nog maar een klein beetje voor in de vaatwasser.

En kan je daarna lekker relaxen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten