vrijdag 20 september 2013

Grrr....bouwbedrijven en communicatie

Ik weet niet wat het is hoor, ligt het aan ons, zoeken we steeds de verkeerde mensen uit of kunnen bouwbedrijven gewoon niet communiceren?

In juli hebben we 5 bedrijven laten langskomen om een offerte te maken voor de kozijnen die we willen laten vervangen door kunststof. Het gaat om het keukenraam, raam 3e slaapkamer en badkamerraam. Iedereen kwam redelijk snel langs en ook de offertes vielen in de bus. We vonden het moeilijk kiezen, er zat wel prijsverschil in, maar niet gigantisch. We zijn uiteindelijk op ons gevoel afgegaan en hebben een bedrijf gekozen. Ze hebben een overeenkomst gestuurd die bij de definitieve opmeting getekend en meegegeven moest worden. De kozijnen zouden worden geplaatst in week 40. Nou het is bijna week 40 en we hebben nog niemand gezien voor de definitieve meting. Manlief heeft diverse keren gebeld, zou teruggebeld worden of krijgt niemand te pakken. Ons goede gevoel bij dit bedrijf ebt steeds verder weg. We twijfelen dan ook zeer of we nog wel met ze in zee willen. Je zou toch denken dat bedrijven in deze tijden anders met hun klanten omgaan? Staan te springen om opdrachten?

En net zoiets bij de zolderverbouwing. We dachten een goede timmerman te hebben gevonden, ergens in maart alvast en offerte laten maken. De offerte en het gevoel waren goed, deze man heeft eerder klusjes bij ons naar wens uitgevoerd. We hadden aangegeven dat we pas eind dit jaar het wilden laten uitvoeren. Maar ook deze man lijkt van de aardbodem verdwenen, emails blijven onbeantwoord. Ik vraag me af of het nog zin heeft er een telefoontje aan te wagen.
Dus ook nog maar elders een offerte opgevraagd, maar ook hier radiostilte.

En dan denk ik weer terug aan de dakkapellen die we 3 jaar geleden lieten plaatsen. We hadden een goed gevoel bij het bedrijf, maar ook hier ging veel mis met de communicatie. Uiteindelijk alles wel goed geplaatst, maar het bedrijf blijkt nu failliet te zijn, dus weg garantie.

Het is dat we het zelf niet kunnen, maar eigenlijk heb ik het wel een beetje gehad met al deze bedrijven. Het zijn toch best aardige bedragen en dan wil je toch dat iets goed gebeurd, maar ook dat er goed gecommuniceerd wordt. Dat het werk goed uitgevoerd is natuurlijk het belangrijkst, maar als we nu al geen contact met het bedrijf kunnen krijgen, hoe gaat dat dan straks als er iets niet naar wens is of kapot gaat binnen de garantie?

Ik heb het wel weer een beetje gehad....en vraag me af of er dit najaar überhaupt toch iets aan de kozijnen of de zolder wordt gedaan?

Update: zojuist opnieuw een zoektocht op internet gedaan en blijkt het kozijn bedrijf sinds een week failliet te zijn. Opgelucht dat we nog niks getekend hebben en nu maar op zoek naar een ander.

8 opmerkingen:

  1. Vervelend dat het bij jullie dus ook zo is gegaan. Maar ben blij voor ons, dat we dus niet de enige zijn. Wij hadden inderdaad ook bij de goedkoopste het beste gevoel en dat was nog voordat we de offerte zagen, dus dat heeft ons gevoel niet beïnvloed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg he! Hier hetzelfde laken een pak hoor: Schilders die de boel komen opmeten en vervolgens nooit een offerte sturen, onbeschofte dakdekkers, aannemers die van de aardbodem verdwenen zijn. En je wil niet weten hoeveel loodgieters we inmiddels versleten hebben. Maar inmiddels heb ik een lijstje van bedrijven waar we wel van op aan kunnen. Je snapt het inderdaad niet, zeker nu met de crisis in de bouw. Ik kan me er altijd dood aan ergeren als mensen niks meer laten horen of hun afspraken niet nakomen.
    Ik weet trouwens wel een hele goede kunstofkozijnen-man (die stofzuigt je kamer nog voordat ie weggaat), hij heeft hier al twee klussen gedaan, echt perfect. Ik weet niet of hij het goedkoopste is maar ik ga alleen nog maar in zee met mensen van wie ik op aan kan, dan maar wat duurder. Ik weet echter niet hoe ver zijn regio reikt. Maar als je interesse heb, mail me dan maar even of stuur maar even een Facebook-berichtje. Je weet nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij kunnen dat ook niet zelf, maar hebben verschillende vrienden met een klus bedrijf die dit soort werk prima kunnen uitvoeren. En die vertrouw je gewoon en dat komt ook altijd helemaal goed

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad heel erg vervelend en onbegrijpelijk. Ik sprak 2 weken geleden op maandag 1745 een voicemail in van een schildersbedrijf. Werd om 2030 teruggebeld en dinsdags om 1700 stond hij op de stoep. Om 2000u had ik een offerte in de mail en maandags begon hij. Vorige week vrijdag was mijn huis weer prachtig geschilderd aan de buitenkant.
    Zo kan het (gelukkig) dus ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is hier ook zo en dat is dan ook nog in een ander deel van het land dan waar jullie wonen. Het is net of mensen geen geld meer willen verdienen of heel makkelijk, dus geen bijzonderheden hebben want geen zin in, in gezeur. Hoeveel gezeik ik wel niet gehad heb de afgelopen jaren met bouwbedrijven. Wij zitten nu ook weer op iets te wachten en dat duurt maar en dat duurt maar. Word er zo kriegelig van, want mijn hele huis is een zooi omdat het van het zomer al klaar zou zijn maar toen was het te warm voor die man en nu nog steeds niks. Grr.....

    groetjes,
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij het lezen van zulke berichten ben ik altijd blij dat man veel zelf kan en veel kennissen heeft die dingen kunnen die hij dan niet kan. Komt eigenlijk altijd goed. Succes met je zoektocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ontzettend veel ellende met de keuken plaatsen. In februari is ie geplaatst, maar nu nog steeds moeten de laatste puntjes op de i worden gezet... elke keer weer bellen, elke keer weer valse beloftes.... We worden er helemaal gek van. Dus ik leef met je mee

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Sjouke. Ik wilde je even laten weten dat ik je blog ga volgen. Leuke blog. Vooral je lijst met doelen is inspirerend. Lastig om het huishouden te structureren he? :) Ik hoop je ook eens bij mij te zien. Groetjes Merel

    BeantwoordenVerwijderen