zaterdag 4 april 2015

De minimalist game is ook hier ON

Ik las er gisteren pas over de minimalist game, maar ik ga alsnog meedoen. Een goede stok achter de deur om het huis weer een stuk leger te maken. Het is pas 4 april, dus als ik vandaag 10 items de deur uitdoe loop ik op schema.

Nou maar eens beginnen met de keuken dan. Ik heb een keukenkastje uitgeruimd en kwam tot de ontdekking dat we wel erg veel wijnglazen hebben. Zelf drink ik geen wijn meer en bij een verjaardag zijn er ook altijd maar max. 4 mensen die wijn drinken. Dus 4 wijnglazen zijn voldoende vond ik. 6 konden de deur uit, ik maakte een vriendin er blij mee. Net als een cakebakblik, had er 3, nu nog 2. Dat zijn dus al 7 items de deur uit.

Verder gingen er nog wat dingen in de doos voor de kringloop:een  broodsnijplankje, een theepot
en een theelicht. In totaal dus 10 items, ik ben weer helemaal bij en morgen op zoek naar 5 dingen.

Morgen is de kledingkast aan de beurt. Vandaag ging ik naar een tweedehandskledingbeurs en kocht 10 kledingstukken voor in totaal € 39,--. Oh, Oh, zo schiet het natuurlijk niet echt op. Maar alle zomerkleding van vorig jaar is echt te groot, dus er moest iets "nieuws" komen. Ik heb bedacht dat er morgen minimaal 15 kledingstukken mijn kast uit moeten, 5 voor de minimalist game en 10 omdat er 10 nieuwe items in de kast komen.

5 opmerkingen:

  1. Veel succes met het opruimen! Een doos in huis zetten en tegen de rest van het gezin zeggen dat ze die mogen opvullen met spullen voor de kringloop helpt bij het behalen van de aantallen.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat ik ook maar in stap. Er moet zoveel uit huis, dit is net iets leuks. Al zal het 1 x per week zijn, dan ga ik zeker proberen om het juiste aantal wel te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van mij mag je best 15 kledingstukken in de kast erbij hebben hoor, want volgens mij leef je al vrij minimalistisch. Maar kan me voorstellen dat het een persoonlijk uitdaging is om te zien of je nog verse kunt minimaliseren,
    Laatst heb ik mijn kledingkasten doorgeplozen en ondanks dat ik dacht dat er niet veel weg kon, had ik toch drie zakken vol (wel vooral kleding van manlief die veel is afgevallen).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er ook lekker mee bezig. (en loop achter met blogjes lezen) Verbazingwekkend hoeveel ik al weg heb kunnen doen. En wat ik nog zie liggen wat weg kan. Misschien had ik deze 'schop onder mijn kont' nodig om te beginnen met opruimen.
    April is opruimmaand.

    BeantwoordenVerwijderen