woensdag 8 april 2015

Voordeeltjes

Woensdag is mijn vaste boodschappendag, zoontje zit dan op de peuterspeelzaal en dat maakt het boodschappen doen toch net iets makkelijker en sneller en het is nou niet echt mijn hobby. De bioboodschappen van de bezorger komen ook op woensdag, dat is wel makkelijk. Mijn weekmenu loopt dan ook altijd van woensdag - dinsdag. Na het boodschappen doen ga ik meestal even sporten, dan thuis de boodschappen uitpakken en vaak kan ik dan net nog even een bak koffie drinken voor ik zoontje weer ga ophalen.

Deze week zijn bij appie alle biologische zuivelproducten 25% korting. Omdat ik die regelmatig koop, sloeg ik van de langere houdbare producten alvast een voorraadje in. Ik ga zondag nog even terug om de weekboodschappen te doen voor volgende week, scheelt toch een paar euro als ik de zuivel dan alvast haal ipv op de woensdag. Ik haal niet meer dan normaal op = op.

Ik winkel altijd met de zelfscanner, lekker snel en makkelijk. En je ziet gelijk het totaalbedrag, daardoor leg ik nog wel eens iets terug. Vandaag kreeg ik bij de betaalzuil ineens de melding "airmiles verzilveren?". Geen idee of ik deze melding eerder heb gehad, maar heb maar eens op "Ja" gedrukt, want verder doe ik er toch niks mee. Ik heb weleens iets met korting bij Bol besteld, maar verder niet. Er werden 1000 punten van mijn airmilessaldo afgehaald en ik kreeg 5 euro korting. Geen idee of het een vaste of tijdelijke actie is, maar ik kende het nog niet. Het scheelde mooi weer op de weekboodschappen. Moeten deze maand echt even beter op het boodschappenbudget letten om weer een beetje de dure eerste maanden van het jaar recht te trekken.

Daarna ging ik nog even naar Xenos. Ze hadden een leuke actie, bij een set van 3 opbergboxen van € 19,95, krijg je een Xenos cadeaubon van € 20,-- gratis. Nu was ik nog op zoek naar dit formaat opbergdozen voor mijn "kinderkleding ruilwinkeltje" dat ik in juli ga starten. Nu heb ik ze eigenlijk soort van gratis. Die bon is een leuk cadeau voor vrienden die net een huis hebben gekocht.



Thuis nog even snel een paar items verzameld voor de minimalist game. Ik zette een koelbox op een fb groep voor 10 euro en die was binnen 3 minuten weg (en nog 2 die hem ook graag wilde). Verder verzamelde ik nog een koeltasje en een zwaar overdatum thee die wij toch niet drinken die weg konden. Vanmiddag nog maar even 5 andere dingen in de trapkast zoeken die weg kunnen. Het helpt wel bij mij die minimalist game. Ik doe zo elke dag wat en bij elkaar is het straks toch een berg dat mijn huis heeft verlaten.

4 opmerkingen:

  1. ik heb ook zo,n hekel aan boodschappen doen,ik doe nu sinds kort alles laten bezorgen,via mijn telefoon winkel ik dus gewoon thuis,ik kan gelijk kijken waar dus nog genoeg van heb of waar ik niet genoeg van heb,ik vind het ideaal,vrijdagmorgen laat ik het bezorgen ,echt het is voor mij echt een verademing dat ik niet meer naar die winkel moet.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is die actie van Xenos ook in de winkel geldig? Ik dacht alleen online. Na lang dubben (omdat ik niet wist wat ik er meer moest bestellen, om geen verzendkosten te betalen) besloten dat ik met de minimalist game zoveel op moet ruimen dat ik geen extra boxen meer nodig heb.

    Kwam nu wel mooi uit voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die actie is ook in de winkel geldig. Zag net wel dat die cadeaukaart maar tot begin juli geldig is.

      Verwijderen
  3. Leuk zo'n kijkje in je leven! Slim om de boodschappen op de dag te doen dat je zoontje naar de peuterspeelzaal is. Dat is vast rustiger. Die bakken lijken me inderdaad handig voor je winkeltje.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen