zaterdag 3 augustus 2013

Leuke voordelige uitjes!

De afgelopen dagen hebben we heel wat leuke voordelige uitjes ondernomen. Ik logeerde een paar nachtjes met zoontje bij mijn zus. We begonnen de logeerpartij met een bezoek aan de speelochtend bij de Mama's Club. Dit keer was het nog gratis, vanaf volgende keer een kleine bijdrage. In de zomer mogen ze gebruik maken van de locaties van de kinderopvang. Er leuk om zoontje te zien spelen met andere kindjes, terwijl ik op het gemak een kopje koffie kon drinken en kon kletsen met andere mama's. Het viel me deze keer op dat ik echt de rust kon vinden en zoontje niet constant in de gaten hoefde te houden. De ruimte is natuurlijk geschikt voor kindjes, maar door zijn sonde was ik altijd bang dat deze eruit ging tijdens het spelen of hij ergens achter zou blijven haken. Fijn dat ik me daar nu niet meer druk over hoefde te maken.

Tijdens het kletsen met de andere mama's werden er volop ideeën uitgewisseld over wat er allemaal te doen is voor kindjes in de omgeving. En soms ontstaat ook ineens via facebook het initiatief om met een groepje te gaan, werd verteld. Erg leuk lijkt me dat.

Daarna gingen we naar de I.ntratuin voor een 1 euro ontbijtje en ik had nog een bon voor een kopje koffie met gebak. Het was heerlijk weer, dus we zaten lekker aan een picknicktafel buiten te smikkelen. Een fietstochtje bracht ons bij het huis van zus. De kindjes deden een middagslaapje en daarna nog lekker gespeeld met elkaar en in het badje buiten.

En lekker kersen eten!
Vrijdagochtend gingen we naar de wandelwagensoos, ook een leuke speelochtend voor kindjes. We gingen met de bus, wat sowieso altijd leuk voor de kindjes is.

Vanmorgen gingen zoontje en ik weer naar huis en naar zijn middagslaapje was het plan naar een plas hier in de buurt. Een tip die ik kreeg van één van de moeders van de Mama's club. Ik was er als kind weleens geweest, maar er was echt ontzettend veel veranderd in positieve zin. Tijdens zijn middagslaapje maakte ik snel wat hapjes klaar die we konden meenemen, zodat we niet op tijd thuis hoefden te zijn voor het avondeten. Want zoontje slaapt vaak tot een uurtje of 2, dus dan zou het wel een erg kort bezoekje worden. Omdat ik nog geen boodschappen had gedaan maakte ik van alles met wat nog in huis was. In de tuin nog één grote courgette (eigenlijk al net iets te groot), ik maakte er courgettecake en courgettekoekjes van. Verder nog wat cherrytomaatjes uit de tuin en ik vulde 2 wraps met snijbiet (groentepakket), pesto, roomkaas en pijnboompitjes. Voor manlief bakte ik nog wat bio gehaktballetjes, die had ik een keer afgeprijsd in de super gekocht en lagen nog in de vriezer. Een fles water mee en een thermoskan koffie en toen zoontje wakker was konden we op pad.

Het was echt super! Kosten: alleen parkeergeld 5 euro. We zouden ook op de fiets kunnen, maar het is toch wel ruim een half uur fietsen, dus dan zou het nog een kort bezoekje worden. Volgende keer misschien.

We vonden het net iets te fris (te veel wind) voor zoontje om te zwemmen. Maar hij vermaakte zich prima met het zand en water. Om 5 uur aten we de hapjes op op ons kleedje, daarna nog even spelen en toen weer naar huis. Het is echt heel goed bevallen. Het was lekker rustig en niet te warm en zoontje vermaakte zich prima, zoals op de foto's is te zien. We zagen ook nog een pannenkoekenhuis vlak bij, leuk om ook een keer te doen, maar daar wacht ik wel een kortingsactie voor af.







4 opmerkingen:

  1. klinkt allemaal erg leuk!Zo zie je maar dat er genoeg leuke uitjes zijn zonder dat je veel geld hoeft uit te geven.

    Groetjes Annelieya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt super. Al die initiatieven met mama's en kindjes samen dat ken ik niet vanuit mijn omgeving, jammer genoeg. Tuurlijk ga ik leuke dingen doen, maar dan meestal met vriendinnen.
    Groet Kopka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg! Hier wordt helaas weinig georganiseerd voor moeders met kindjes, dus meestal moeten we ons zelf vermaken, al lukt dat meestal wel hoor ;) maar toch lijkt me zoiets erg leuk, ook om andere moeders te leren kennen en ervaringen uit te wisselen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk al die moeder-kind groepjes bij jullie!Hebben we hier ook niet,hoewel er via het D&V-forum wel allerlei dingen afgesproken worden.Dat is ook gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen