vrijdag 1 mei 2015

If you can't beat it eat it

De tuin staat weer vol zevenblad. In de voortuin heb ik dit "onkruid" al verwijderd, maar in de achtertuin heb ik er andere plannen mee. Op dit moment valt er behalve rabarber en wat sla nog weinig te oogsten. Tijd om de komende weken maar eens wat receptjes met zevenblad te gaan maken. Vorig jaar maakte ik bergen pesto. Dat scheelde flink in de kosten, want potjes goede pesto zijn best prijzig. Alleen heb ik nu het probleem dat ik straks tijdens de verbouwing tijdelijk geen vriezer heb. Waar moet ik die pesto dan laten? Als we weer beschikking hebben over een vriezer is het waarschijnlijk al te laat om nog pesto te maken van het zevenblad. Gelukkig is er dan, als het zaad doet wat ik wil, volop rucola en basilicum in de tuin en kan ik daarmee aan de slag om toch een voorraad pesto te maken.

Er zijn genoeg andere recepten met zevenblad op internet te vinden. Voor deze week maakte ik een weekmenu met een aantal recepten hiervan. Vanavond maakte ik een zevenbladsamppot. Voor mij deed ik er wat gerookte spekjes bij van de vegetarische slager, en voor de vleesliefhebbers een runderbraadworstje.



Het smaakte prima, de structuur was wel iets taaier vergeleken met boerenkool of andijvie. Ik ben zelf niet zo'n grote fan van stamppotten, dus denk niet dat ik dit vaker ga maken. Volgende week maar eens een ander receptje met zevenblad proberen.

6 opmerkingen:

  1. Ik heb er eens een hartige taart meegemaakt. Die viel goed in de smaak. Tot ik zei wat het was.
    Wel goed wassen, er zit nogal eens zand in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nooit van gehoord,nee zal niks voor mij zijn denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij elke zonnestraal met de buren, vrienden, familie of wie er maar langs komt; buiten borrelen met toast & zevenblad pesto! (bevalt mij goed) In geval van lekker; uitdelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben hier ook alweer zevenblad... Ik vind de titel van je blogpost geweldig : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed idee, moet ik ook eens proberen. De cavia's doen wel hard hun best, maar krijgen het alleen niet verwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kijk eens op de site van bio-budget. Daar staat : een souffle-van-zevenblad-en-schapenkaas.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen