zondag 25 mei 2014

Lekker een weekje weg geweest!

We hebben een heerlijke vakantie gehad. Eerst waren we een weekje naar Mecklenburg Vorpommern (Noordoost-Duitsland) in een tent van Boerenbed en daarna nog een weekendje in een pipowagen in Friesland.

De vooruitzichten voor het weer in Duitsland waren vrij slecht. Dus snel nog even een regenpak via MP gekocht voor zoontje, wat extra lange broeken en dikke truien ingepakt en nog een kruik en extra dekentje meegenomen. Nu zijn wij geen echte zonaanbidders, dus met 28 graden of meer, maak je mij niet echt blij. Maar ik zou het toch wel fijn gevonden hebben als het wat droger was geweest en de temperatuur wat vaker boven de 18 graden. Maar we mogen niet klagen, want er waren ook perioden met een lekker zonnetje en in Nederland schijnt het de hele week met bakken uit de lucht te zijn gekomen. 's Nachts was het wel koud in de tent, ook al hadden we een luxe tent met een houtkacheltje. Gelukkig had ik dikke pyjama's meegenomen en met een kruik en extra dekentje was het goed te doen.

Maar wat een prachtige natuur daar in Noordoost-Duitsland. Prachtige stranden, velden vol gele bloemen (koolzaad) en natuurparken. Ook zijn er hele netwerken uitgezet om te fietsen op de mooiste plekjes, waar geen auto's kunnen komen. Door het weer hebben we dit helaas niet kunnen doen. En hebben we maar 2x een wandeling door het bos gemaakt, waarvan 1x naar de krijtrotsen en de Köningsstuhl op het eiland Rügen.

We sliepen in een luxe tent op een boerderij. Zoontje mocht mee de kippen, koeien, varkens en geiten voeren, dit vond hij geweldig. En heerlijk iedere ochtend kakelverse eitjes bij het ontbijt.
We zijn ook 2x naar het Karls Erlebnishof  geweest. Een kinderboerderij/pretpark van een aardbeienboer. Gratis toegang en alleen voor sommige attractie moest er betaald worden. En heerlijke aardbeien natuurlijk. We zijn naar twee verschillende locaties geweest, een echte aanrader voor een leuk goedkoop uitje met de kinderen.

We hebben zeker plannen om nog een keer naar dit gebied terug te gaan, zodat we wel echt van alle natuurpracht kunnen genieten.

Even wat kiekjes dan maar, want beelden zeggen meer dan 1000 woorden.

Ons kleine boertje

Slechts 4 tenten (en wij waren nu de enige gasten) en verder een geweldig uitzicht.

De koeien op de boerderij

Lekkere pannenkoeken eten!

Rügen, bij propa (voormalig Hitlers familievakantiehotel in aanbouw van 4,5 km lang)

Wandeling Jasmund Nationaal Park

Bij de Köningsstuhl

Hij is nu helemaal gek van tractoren....

Op de laatste dag, nog even relaxen

Of kijken naar de tractoren en determineren met de catalogus...

Slapen in een peutertentje (travelcot)

Of 's ochtends om 6 uur spelen met de auto's

De luxe tent!

Daarna hadden we nog een weekendje in Friesland om bij te komen. Het was toen heerlijk weer en we sliepen op een camping in een pipowagen (een aanbieding van Groupon). Voor zoontje hadden we het badje buiten gezet en verder lekker ontspannen, lezen, een kleine wandeling maken en bbq-en.

1. Mooie foto's. Lekker is dat he, een weekje er even tussenuit. Het klopt niet hoor, dat het de hele week hier met bakken uit de lucht is gekomen. We hebben zondag, maandag, dinsdag en donderdag echt prachtig weer gehad in Nederland, zelfs 25 graden op dinsdag. Dus laat je maar niks wijsmaken!
    ps: je zoontje lijkt wel engeltje met die mooie blonde krullen, prachtig!

2. wauw wat een leuke vakantie,wat een luxe tent en die pipo wagen is ook zoo leuk

3. Wat een mooie foto's en wat een mooi knulletje met die krullen

4. Wauw wat een leuke week hebben jullie gehad..!

5. De foto's zeggen inderdaad heel veel! Wat geweldig, zo'n rustige camping. Dan ben je echt even helemaal van de wereld! Leuk hoor!