zondag 4 april 2021

Mijn dromen komen echt uit!

 In augustus 2018 begon in met een ruilpunt van kinderkleding aan huis, hier schreef ik er toen over. Het was eigenlijk gelijk een groot succes. Een jaar lang ontving ik elke maand 10 ruilers thuis op een ruilochtend. Er waren er meer die wilden komen, maar daarvoor is mijn huis te klein.

Na een jaar kon ik terecht bij "Het huis van de Wijk" om daar eens in de twee weken een ruilavond te organiseren. Ik deed het niet langer alleen, maar met een klein groepje vrijwilligers. We werden steeds groter en groter. De avonden waren goed bezocht, gemiddeld zo'n 15 bezoekers per keer.

Ergens droomde ik van een soort van kledingruilwinkeltje. Ooit dacht ik, ooit....

En toen vorig jaar maart werd ik gevraagd door een projectleider in het Huis van de Wijk of ik een vaste ruimte wilde betrekken. Met ruimere openingstijden, een plek waar mensen van de dagbesteding ook zouden kunnen helpen. JA!!! Dat wil ik. Of ik de coördinatie daarvan op mij wilde nemen, daar moest ik wel even een nachtje over slapen. Maar met het idee in mijn achterhoofd dat David april 2021 4 jaar wordt, ging ik de uitdaging aan. Ook qua budget was het een uitdaging, maar uiteindelijk is het gelukt. En heb ik met hulp van tal van vrijwilligers, gekregen spullen en donaties een mooie ruimte in kunnen richten.

Inmiddels zijn we bijna een maand open om te ruilen op afspraak op de woensdagochtend en vrijdag. Ik sta er niet (meer) elke opening, het voelt als een kindje dat ik wat meer loslaat nu ik mij meer op de coördinatie, promotie etc richt. 

En het is een groot succes, we zijn de hele maand volgeboekt geweest. Naast kinderkleding, kan er bij het ruilpunt nu ook kleding voor volwassenen geruild worden. Het is echt een droom die is uitgekomen!

Ik voel mij echt gezegend dat ik mijn tijd en aandacht hieraan kan besteden, doordat het momenteel niet noodzakelijk is dat ik financieel bijdraag in ons huishouden. Dit kledingruilpunt geeft mij zoveel voldoening en ik doe het met zoveel plezier. Op deze manier hoop ik toch een steentje bij te dragen aan de samenleving. En ik zelf heb de afgelopen tijd ook zoveel geleerd door het opzetten hiervan. Wie weet wat dat in de toekomst brengt. Want dit had ik 5 jaar geleden acht niet gedacht toen ik begon met kleertjes ruilen vanuit mijn woonkamer.













4 opmerkingen:

  1. Bedankt! Meer info vind je op www.krijgdekleertjes.nl/ruilpunt/Elst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook op deze manier kun je dat carrière noemen mijns inzien.
    Prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wouw geweldig dat je droom is uitgekomen. En op deze manier draag je juist bij aan de samenleving. Wouw

    BeantwoordenVerwijderen